Waarom bekeren mensen zich tot het Islam?

Hier (Rotterdam) zie ik steeds meer Nederlandse vrouwen met een hoofdoekje lopen, dit zijn echt duidelijk Nederlanders. Maar waarom zouden ze dit doen. Er zijn natuurlijk ook mannen, maar dat zie je niet zo makkelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
4.3K

Antwoorden (9)

Wellicht trouw(d)en ze met een moslim-man... Dan ligt het voor de hand dan de vrouw meekomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze denken daarmee hun islamitische ten wille te zijn. Uiteindelijk strand 70% van die huwlijke toch weer, door te grote cultuurverschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals vele PVV-stemmers zich willen afzetten tegen de islam, willen steeds meer nederlanders zich afzetten tegen dit soort denkbeelden. Het is ook een manier om te uiten dat je het ergens niet mee eens bent.
Verder is het natuurlijk een ieders vrije keuze om het geloof aan te hangen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Je vraagt toch ook niet waarom mensen zich bekeren tot het katholicisme, of protestantisme?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zou je dat moeten vragen aan die moslima's daar in Rotterdam. Ik ga er van uit dat ze dit doen omdat ze zich prettig voelen bij de islamitische levenswijze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken er een paar, en dat zijn mensen die op de één of andere manier zoekende zijn naar een bepaalde invulling van hun leven. Vaak toch best wel meiden met een verleden, eigenlijk. In een andere tijd waren ze wellicht bij een andere geloofsgroep aangesloten (in de jaren 70 was de Baghwan erg populair bijvoorbeeld) .
De Islam is op veel punten een aantrekkelijk geloof, omdat het duidelijk is, compleet, het geeft heel duidelijk richting aan en is minder vrij in te vullen dan de meeste christelijke kerken vandaag de dag. Sommige mensen hebben gewoon sterk behoefte aan die zekerheid en die leiding.

Wij horen in de media altijd vrijwel alleen negatieve verhalen rondom de Islam, maar een geloof met zoveel aanhangers moet ergens iets aantrekkelijk hebben op bepaalde mensen. Blijkbaar heeft het dat. En natuurlijk hebben ze, net als iedereen die wat zoekende is, daarbij ook wel een beetje oogkleppen op voor de minder positieve aspecten.

Overigens is de bekering lang niet altijd het gevolg van een relatie met een Islamitische man ; er zijn zeker ook vrouwen die al daarvoór een andere richting inslaan, en als logisch gevolg daarvan voor een Islamitische echtgenoot kiezen. Van sommigen sluit ik echter ook niet uit dat er een stukje provocatie bij komt kijken. Die zullen vermoedelijk niet hun hele leven aangesloten blijven. Dat type is het meerendeel van wat er in Burka rondloopt ; daar zijn maar weinig van origine en geboorte arabische / islamitische vrouwen bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als vrouwen zich bekeren tot de islam, valt dat op door hun hoofddoek. maar er zijn genoeg mensen die zich bekeren tot een ander geloof, en dan word er eigenlijk niet gevraagd waarom ze dat doen omdat dat niet zo opvalt.

iedereen heeft zijn eigen reden zich tot een bepaald geloof te bekeren. de een zal het voor haar partner doen , de ander omdat ze zich daar fijn bij voelt en dus echt geloofd wat ze leert en de levenswijze die bij dat geloof hoort wil volgen. ikzelf ben ook pas op latere leeftijd gelovig geworden, niet omdat mijn man dat wilde, niet omdat ik zoekende was, maar omdat het mijn hart raakt en voor t eerst in mn leven voel van JA dat geloof ik, wat voelt dit fijn en dit wil ik in mijn leven houden.

de enige manier om erachter te komen waarom een vrouw dat doet, is het vragen aan de vrouw zelf, want het verschilt per persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen schreef: De Islam is op veel punten een aantrekkelijk geloof, omdat het duidelijk is, compleet, het geeft heel duidelijk richting aan en is minder vrij in te vullen dan de meeste christelijke kerken vandaag de dag.
Ik denk dat dat genoeg is voor sommige mensen. Bovendien is de Islam anders dan de meeste mensen zich voorstellen. De Islam heeft ook zeer grote geesten voortgebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf 11 maar misschien omdat hun de levensstyl van de islam prettig vinden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ja, waarschijnlijk.
Veel arabische mannen hechten veel waarde aan de islamietische wet die eist dat moslims niet mogen trouwen met niet-moslims,vandaar dat je ziet nederlandse vrouwen met een hoofddoek lopen, meestal zijn ze getrouwed met een moslim.
deze vrouwen beweren dat ze echt moslima’s zijn en achter de islam staan,maar niets is minder waar ,zo draait de relatie kapot te gaan zie je ze weer in de kroeg zonder hoofddoek opzoek naar een nieuwe man,deze keer liever geen moslim wel te begrijpen…
mijn mening is dat iedere persoon die andere geloof aan hangt vanwege de eisen die de man van dat geloof vraagt is niet goed bezig,lijkt me logisch…als je van elkaar houdt dan maakt het geloof geen r… uit.
nog iets gemerkt ,de categorie nederlandse vrouwen die een hoofddoek draagt is duidelijk een categorie die mooeilijk heeft om een gewone relatie te krijgen…
Bronnen: