Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor theologische studie kan ik volgen die vrije denkbeelden wat betreft homoseksualiteit, emancipatie enz. onderstreept?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
863
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou die er wel zijn?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou kunnen kiezen voor de studie Theologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
Daar kan je kiezen voor AGG Traject Godgeleerdheid.
Het voordeel van de UVA is dat deze niet aan een kerk en/of religie verbonden is, zoals bv de Universiteit van Utrecht is katholiek
of theologie studeren in Kampen of Apeldoorn waarbij de protestante achtergrond aan wezig is.
Ik denk dat Amsterdam de meest 'vrije' theologie studie heeft.
Het vinden van een theologische studie waar homoseksualiteit en emancipatie specifiek onderstreept wordt lijkt mij niet mogelijk. Ik denk alleen dat je bij de UVA de minst strakke denkbeelden hebt hierover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een theologische studie neemt altijd de bijbel als uitgangspunt. Aangezien er in de bijbel nou eenmaal meer homofobische en vrouwonvriendelijke denkbeelden staan dan vrije denkbeelden die in onze huidige samenleving passen, is een dergelijke studie net zo ondenkbaar als een studie aardrijkskunde die er van uit gaat dat de wereld plat is.

Hieronder opsommingen mbt vrouwen en homo's in de bijbel om je een goed beeld te geven waarom je wens eigenlijk onmogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
theologie en emancipatie,dat is een tegenstelling als geen ander een godsdienst is niet gebaat met het vrije denken,noch met emanciperen van minderheden als homosexuelen etc ,theologie is alleen gebaat met het onderdrukken van gelovigen,in alle geloven komt onderdrukking naar voren als een hoog gedachtegoed,een onderscheid tussen de gelovigen en de heidenden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit je reactie blijkt gewoon dat ik gelijk heb jij de gelovige kan niet hebben dat je geloof aangevallen word met feiten door mij de heiden ,ieder geloof onderdrukt de vrije geest de andersdenkende ,waarom zou je anders lid moeten worden van de club als de vrije geest niet onderdrukt word,een geloof zonder regels is een vrij geloof ,als je regels invoert (en dat doen ze)is er geen ruimte voor vrije gedachten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding