Wat is er eigenlijk te zien in het door Moslims verafschuwde filmpje, gemaakt door waarschijnlijk een Amerikaan?

Op het moment, september 2012, worden Amerikaanse ambassades aangevallen door boze Moslims, vanwege de inhoud van (een trainer van) een film, die door een Amerikaan gemaakt is..
Maar wat is nou eigenlijk de inhoud van die film?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trailer (niet trainer).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel je natuurlijk wel 'getraind' wordt om de film te gaan zien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een zeer onduidelijk lullig filmpje. Niemand had ervan geweten als de moslims er zelf niet zo'n ophef over hadden gemaakt. Nu heeft iedereen het gezien en haalt zijn schouders op, is dat nu alles?

Het beste antwoord

Een kruising tussen Monty Python en de meest amateuristische latino-soap die je ooit hebt gezien. Zo is de film ‘Innocence of Muslims’ het best te omschrijven. Dermate slecht geacteerd, opgebouwd én gefilmd dat je eerder zou verwachten dat kijkers in de slappe lach schieten dan dat zij er werkelijk kwaad over worden.
Maar dit laatste is helaas overduidelijk wel het geval. De film heeft in islamitische landen heel wat teweeg gebracht.

De woede over de op YouTube te vinden filmtrailer draait om belediging van de profeet. Die wordt in de film onder meer afgebeeld als kinderlokker, pedofiel en moordenaar. Het is overduidelijk dat de film is gemaakt met de nadrukkelijke bedoeling om te provoceren. En dat is gelukt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan te bedenken dat bijna niemand de hele speelfilm heeft gezien. Alle onrust komt voort uit een trailer van dertien minuten, onlangs in het Arabisch vertaald. Er gaan zelfs geruchten dat de film zelfs helemaal niet bestaat.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb tot nog toe 3 "trailer" onderdelen van deze film kunnen vinden op youtube en gezien. Erg lachwekkend.
Maar idd. 'n hele film bestaat volgens mij niet, Google verwijst alleen naar trailers die uit 5 delen van ca. 4 minuten bestaat. Samengevoegd zou dit een speelfilm van ca. 'n half uur opleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is respect ?
Moet je alle meest waanzinnige ideeën als 'Ja, dat zou kunnen" behandelen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de trailer inmiddels gezien.. ik heb gehuild van het lachen! Minder om te lachen zijn de reacties die erbij staan..

Andere antwoorden (3)

De film, 'the innocence of the muslims', is een anti islam film. Mohammed wordt er neergezet als Kindermishandelaar, vrouwenverslinder en homoseksueel. Ook laten ze zien hoe egyptische moslims huizen van christenen in brand steken. Meer info: zie bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat nietszeggend filmpje is gemaakt door 2 imbeciele Amerikanen die eigenlijk niet goed wisten waar ze mee bezig waren. Het is eigenlijk belachelijk dat de moslims daar aanstoot aan nemen ipv ermee te lachen.
Kijk eens naar een reactie in Reyers laat van 13/9/'12 waar Prem Radhakishun , prof Etienne Vermeersch en moslima Samira Bendadi een toelichting geven.
Bijlage 1 = het filmpje
Bijlage 2 = Reyers Laat van 13/9/'12
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het niet grappig hoor, maar als de rest van de wereld bijna nergens meer in geloofd dan begrijpen jullie ook niet waarom we het niet opvatten als een grap, ik wil niemand vermoorden voor zoiets of voor iets anders dat is eigenlijk ook verboden voor moslims maar je hebt extremisten die het verpesten voor de rest, maar ik vind het niet normaal dat zoiets kan. Ik leef liever in een dictatuur dan dat iedereen elkaar loopt te beledigingen door een zogenaamde vrijheid van meningsuiting.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ben benieuwd wat er gebeurd als iemand zo'n soort filmpje maakt, maar dan met Jezus in plaats van Mohammed.... Iets zegt mij dat er dan geen mensen vermoord worden, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemord heeft groot gelijk.
Nu maakt het mij niet uit wat iemand gelooft maar neem bijvoorbeeld Southpark.
Ze spotten met elk geloof en met elke god/heilige maar als er iets over mohammed word gezegd moeten ze de afleveringen schrappen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iedereen voldoende moest lezen en studeren, waren we van die godsdiensten op 1 generatie vanaf met een vredevolle wereld tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@izmo
Natuurlijk heeft u volkomen gelijk en mogen moslims zich beledigd voelen door deze opzettelijke provocatie.
Het is alleen jammer dat de manier waarop zij dit uiten tot gevolg hebben dat volkomen onschuldige mensen het dodelijke slachtoffer worden van deze uitingen.
En "gij zult niet doden" is toch ook een gebod in de moslim religie ? Dat lijkt mij nog sterker te gelden voor de onschuldigen. Ook zal ze toevallig ook Amerikaan zijn.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Izmo,
Tuurlijk heb je daar een punt. Maar om nou een onschuldige ambassadeur om zeep te helpen en ambassades plat te branden omdat iemand een filmpje op internet zet is gewoon verkeerd! Kijk als Amerika Egypte binnen valt en alle Egyptenaren om zeep wil helpen, gewoon omdat zij Egyptenaar zijn. En dan het land wil bezetten om nog meer land te hebben, dan snap ik dit soort reacties. Maar wat ze nu doen gaat alle perken te buiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@izmo, ik weet niet zeker of je analyse van de laatste eeuw in het midden oosten helemaal historisch verantwoord is. Volgens mij hebben daar veel landen hun eigen, vaak ook niet bepaald niet westers georiënteerde, dictators langdurig aan de macht gehad. En dankbaar hoeft nietmand van mij te zijn maar een jaar geleden stond heel libie nog om hulp te schreeuwen en nu schieten ze de hulpverlener dood. Dat Amerika de boeman is en dat men hun frustratie kwijt wil moge echter duidelijk zijn. Mijn vader heeft mij altijd wijs gemaakt dat door niet te reageren op een belediging deze in de lucht verdwijnt, een wijs woord denk ik. Tevens gaat het hier om een gekunsteld, getruct, dom filmpje waarvan de strekking verwerpelijk is en wat alleen gemaakt is om te provoceren en te beledigen. BAH! Maar als filmpje was er nooit aandacht aan geschonken (het was zelfs moeilijk te vinden en het bestaat al sinds juli) als er niet nadrukkelijk op gewezen was. Kortom de hele beledigings opstand die nu plaatsvindt wordt georganiseerd door partijen in islamitische landen die daar een of ander voordeel in zien. Hetzelfde als indertijd bij die Deense spotprenten waar ook maanden in moslimlanden mee is geleurd voordat er een opstand kwam. Ik vind beide zaken verwerpelijk (maken film en opruien).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat was eigenlijk de reactie van Mohammed en Allah zelf ?
Konden zij er wel om lachen of waren ze ook 'woedend' ?
Het is een warrig stukje film van aan elkaar geplakte fragmenten, waarbij ideeën van niet-moslims over de profeet Mohammed (zvmh) voor het voetlicht worden gebracht. De acteurs lijken zelf niet op de hoogte te zijn, gezien het knip- en plakwerk en de voice-over die meerdere malen de originele stem vervangt van de acteur.

Het is zeer onsamenhangend, overduidelijk met alle negatieve denkbeelden van niet-moslims naar voren gebracht om zodoende een reactie van moslims te krijgen. Veel niet-moslims zullen de consternatie niet begrijpen, maar probeer het te vergelijken dat iemand een film maakt waaruit blijkt dat je moeder een goedkope prostituee is en je vader een moordlustige pedoseksueel. Zelfs al zou dat waar zijn, dat zou je niet op prijs stellen als dat zo in beeld wordt gebracht.

Doordat de westerse landen al een eeuw lang zich voortdurend bemoeien met het Midden-Oosten, het bezetten als het uitkomt en zichzelf tactisch terugtrekken als de pleuris is uitgebroken, zijn veel mensen uit het Midden-Oosten deze bemoeienis en betutteling meer dan zat. Er van uitgaande dat er geen enkele soldaat van het Midden-Oosten de afgelopen 100 jaar in het westen kwam, maar er wel miljoenen westerse soldaten in het Midden-Oosten kwamen in diezelfde tijd in combinatie met een liefde voor het door God gestuurde voorbeeld Mohammed (zvmh) maakt dat zulk een schoffering een zeer felle reactie oplevert.