Hoe kan het dat het aantal moslims in Nederland expandeert, terwijl het aantal christenenen en joden inkrimpt?

Ik bedoel dus, hoe kan dit in een van oorsprong Joods/Christelijk georieenteerd land?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nederland een jods georienteeerd land?? Het kan omdat in de jaren 60 grote groepen turken en marokkanen zijn uitgenodigt om hier te komen werken. En terwijl 'de kerk' aan invloed verliest in de nederlandse bevolking, blijft de moskee sterk. Daarbij neemt krijgen marrokaanse en turkse Nederlanders veel meer kinderen dan de van oorsprong nederlandse nederlanders.

Ha, die Riwab88; Dat heeft met immigratie te maken; veel meer immigranten in ons land zijn moslim dan jood of christen. Bovendien hebben die religies veel meer te maken met ontkerkelijking. De bewering dat moslims in het algemeen grotere gezinnen hebben is achterhaald; in het westen neemt ook de grootte van de gezinnen van moslims sterk af.

Naast immigratie van overwegend Moslims zijn Moslims actiever met werving bezig dan andere religies Moslim worden is simpel. Je bij een imaam melden en zeggen dat je moslim wil worden, de imaam verklaart je Moslim en that's all. De leefregels voor Moslims zijn streng, geen drank, geen vrouwen, geen abortus en geen sterilisatie/ voorbehoeding leveren meer kids in gezinnen op dan wat "Christelijk Nederland" aan beleid propageert. Zo komt de verschuiving mede tot stand. Verder zijn Moslins -met dank aan Wilders- vaak in het nieuws, waardoor er veel aandacht is voor hun geloof. Omdat veel mensen de overheid in veel opzichten slap vinden, kunnen ze daardoor de straffere hand van de Moslims wel waarderen. Niks opvoedkundige tik, de zweep er over, bij wijze van spreken. Rotzooien wordt rigoreus aangepakt (eerwraak). Zelf vind ik het allemaal veel te ver gaan. Formeel deel ik dan ook mede dat ik mijn mening hier weergeef.

Volgens mij haald U geloof en afkomst van iemand door elkaar.Een moslim is een gelovige tunesier,- marokkaan en vul maar in.Ikzelf ben een Nederlander en geen christen en vele Israelieten die hier in Nederland wonen hangen geen joods geloof meer aan.