moet ik mijn piemel laten besnijden, als ik met een marokkaanse vrouw wilt trouwen?

bekende topje van eikel.

Toegevoegd na 1 dag:
Niet pijnlijke topje ,maar voorhuid :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
10.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het topje van je eikel wordt niet weggehaald maar je voorhuid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL daar las ik nog overeen ook ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat bedoelde ik ook :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het besnijden van jouw piemel maakt je nog geen moslim. Hoe staat de familie er tegenover dat zij met een niet moslim zou trouwen? Verdiep je eens in hun cultuur voordat je over een besnijdenis gaat nadenken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kathlyn: in Amerika is besnijden heel normaal en niet bij moslims dus dat heeft niet eens iets met cultuur te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ai, topje eraf..... lijkt me behoorlijk lullig.....

Het beste antwoord

Dat moet helemaal niet want dat ligt aan wat jij wil en aan wat zij wil. Er is geen wet die zegt dat jij voor het huwelijk je moet laten besnijden. Het kan best zijn dat die vrouw dat wil uit het oogpunt van hygiëne maar nog ben jij daar zelf bij. Mocht dit serieus zijn: bespreek dat wel ruim voor je zou willen trouwen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oja: als het geen issue is bespreek dan WEL of je eventuele zonen laat besnijden zodat dat geen reden wordt tot onenigheid later.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier een min gegeven omdat je over het topje van de eikel heen wandeld. Die wordt nl. niet verwijderd maar enkel de voorhuid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet nodig aangezien dat in de reacties van de vraag al is besproken. + van mij dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees nu ook dat Pelle dit heeft gemist. Op moment dat ik reageerde had ik geen kennis genomen van deze reactie en... ik vind het wel zo gepast om een min te motiveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje Tegenxinnig maar ja het was de vraag niet en ik neem toch echt wel aan dat de vraagsteller dat ook niet bedoelde ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En gelukkig kwam de vraagsteller ook al vertelde dat hij het niet zo bedoelde (wat ik al verwacht had).

Andere antwoorden (5)

Het is niet het topje van de eikel waar in word gesneden maar het vel wat er overheen zit word gedeeltelijk verwijdert om de eikel altijd bloot te hebben ui hygiënisch oogpunt. Dit is overigens geen verplichting in de islam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hierop antwoord ik het volgende:
Wil je moslim worden moet je doen , maar wil je bij je eigen geloof blijven hoeft dat niet.

Dat heeft te maken met heft feit van geloof niet of het een Marokkaanse vrouw is ja of nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je jezelf zou laten besnijden dan is dat niet het topje van de eikel, maar de voorhuid. Het is nooit een ramp om te doen want het is hygiënischer en je zal er na een tijdje niets meer van voelen. Ook seksueel gezien houdt je het langer vol aangezien de eikel minder gevoelig wordt.

Maar besnijden is officieel geen must. Het staat helemaal vrij. Besnijdenis komt over het algemeen voor in het jodendom en bij de moslims. Een marokkaanse vrouw hoeft niet persé een moslima te zijn. En dan nog is het jouw keus.

Echter kunnen mensen voordat ze gaan trouwen druk voelen van familie van de vrouw omdat ze (bijvoorbeeld) een moslim of jood moet trouwen. En daar hangen dan weer consequenties aan.

Maak het eerst bespreekbaar met elkaar.
11 jaar geleden
Allereerst, zoals anderen al zeggen: besnijdenis houdt gelukkig niet in dat het topje van je eikel verwijderd wordt (au!) maar dat (een deel van) de voorhuid verwijderd wordt.

Als zij geen moslima is, zal het geen issue zijn. Als zij moslima is mogelijk wel, maar dat heeft dan veel meer met het geloof te maken dan met de besnijdenis op zich.

Wat ik ervan begrijp, zijn er moslims die recht in de leer zijn en die vinden dat een moslim niet mag trouwen met een niet-moslim. Er zijn ook moslims die vinden dat een moslim wél mag trouwen met een niet-moslim als het een christen of een Jood betreft, maar niet met een ongelovige. Het zal dus helemaal afhangen van de vraag óf de vrouw waar je over spreekt moslima is, en zo ja, wat binnen haar religieuze gemeenschap de mening is over trouwen met niet-moslims. En tenslotte uiteraard van de vraag of zij ervoor kiest om zich hiernaar te conformeren of niet.

Als zij niet wil trouwen met een man die geen moslim is, dan sta jij voor de vraag of je moslim wilt worden of niet. En voor zover ik weet is besnijdenis wel een voorwaarde als je je zou willen bekeren tot de islam. Maar het gaat dus niet om de handeling op zich, het gaat om iets wat veel belangrijker is en veel dieper gaat, namelijk jouw religieuze beslissingen en je persoonlijk geloof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat moet niet.

Ten eerste, niet iedere Marokkaanse is moslim.

Ten tweede, binnen de islaam is de besnijdenis geen verplichting, maar is een sterk aanbevolen soenna, naar het voorbeeld van de profeet Mohammed (zvmh).

Ten derde, je bent geen moslim, dus waarom zou je je aan de regels van de islaam moeten houden? Dat is doorgaans ook de reden waarom een moslimvrouw niet met een niet-moslimman trouwt, omdat de man het hoofd van het gezin is.