is er een site waar juist de goede dingen uit de bijbel uitgelicht staan en niet de slechte?

je hebt een aantal sites waar de slechte dingen uit de bijbel uitgelicht staan, heb je hiervan ook sites die juist op de goede en leuke dingen in gaan?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1K

Het beste antwoord

Je zou Jehovah's getuigen kunnen vragen zijn prediken het Goede nieuws van het Koninkrijk (Mattheus 24:14) zij hebben ook een site waar veel goed nieuws te vinden is

maar de bijbel is wel uniek omdat er ook de foute die gemaakt zijn staan opgetekend, zodat dat wij daar weer lering van kunnen trekken en er iets goeds van kunnen maken

ik wens je succes met zoeken, en hier nog een paar positiefe bijbelteksten

openbaring 21:3,4 Jesaja 65:17-25, Jesaja 33:24, Psalm 37:10,11,29, Psalm 46:8,9, Jesaja 2:4, Jesaja 11:6-9, Hosea 2:18, 1Johannes 2:17, Johannes 5:28,29 Mattheus 10:29,31
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi mealy. Goed antwoord! De Jehovah's Getuigen die ik aan de voordeur heb gesproken waren inderdaad altijd erg positief en vriendelijk. Ik kon het dan ook nooit over mijn hart verkrijgen om ze zomaar weg te sturen en ze drukten me altijd een foldertje in de hand. Die vond ik altijd wel heel positief geschreven dus een + voor dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt alknobe het is ook wel een leuk te horen dat men de positieve kant van onze boodschap inziet. en dat is het ook daarom noemde Jezus het het Goede nieuws van Het koninkrijk. Nogmaals bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet me volmondig bij alknobe aansluiten! +

Andere antwoorden (3)

Er is een website waar alle dingen op staan die Jezus gedaan heeft van dag tot dag. Het is het Grote Johannes Evangelie van Jakob Lorber. De site is www.nieuweopenbaringen.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die site kan ik niet openen, toen probeerde ik via google en typte: Nieuweopenbaringen, toen stond er nieuweopenbaringen.nl is dat het gewoon niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, het zal ongetwijfeld juist zijn wat je zegt, mijn excuus
Een goede positieve site is deze:

http://www.watchtower.org/o/bh/article_15.htm

http://www.jw.org/index.html?option=QrYQCsVrGlBBX
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ De wachttoren heeft ook zeker positieve dingen erin staan, dat klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, een mooie en positieve boodschap in de bron... +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het goede van de sites van watchtower.org is, dat alle kanten van de Bijbel daar belicht worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wachttoren is van de Jehova Getuigen. Uiteraard voor hen een goede website, maar .........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben altijd bereid van je 'maar....' te beantwoorden.
Ja hoor, eigenlijk alle sites over het geloof die door gelovigen zelf zijn gemaakt vermelden alleen het positieve. De reden dat er ook sites bestaan die het negatieve uit de bijbel belichten is omdat de letterlijke inhoud van de bijbel (met name in het oude testament) zoveel afwijkt van de boodschap die mondeling verkondigd wordt.

Gelovigen lezen de bijbel en kiezen daaruit wat hen aanspreekt. Ze kiezen bijna zonder uitzondering (niet alleen christenen maar ook veel moslims, joden enz) de boodschap van vrede, verdraagzaamheid, liefde enz. Er wordt dan gezegd: onze religie is goed want het vertelt ons hoe we ons leven moeten leven. Dit wordt op al hun websites verkondigd.

Maar in de bijbel staat natuurlijk veel meer dan vrede en verdraagzaamheid. Ook veel verschrikkelijks wordt in de bijbel als geheel normaal gezien: volkerenmoord, incest, bigamie, homohaat enz. Gelovigen kiezen daarom die stukjes uit de bijbel die een beetje passen in het huidige tijdsbeeld (negeren dus het negatieve) en vertellen dan vol trots dat dit ‘echte christelijke waarden’ zijn.

Als je dus op zoek bent naar sites waar juist de goede dingen uit de bijbel uitgelicht staan dan zijn dat alle sites waar de slechte dingen uit de bijbel zijn weggelaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, alknobe en als er in een kerk hel en verdoemenis wordt gepreekt, heb je daat óók weer commentaar op!
ik denk dat je de leuke dingen en de minder leuke dingen niet los van elkaar kunt zien.
In de bijbel laat God zien wie Hij is; liefdevol, maar zeker ook jaloers en vaak toornig om de zonde!
en nee, de bijbel praat bigamie,volkerenmoord ed helemaal NIET goed!!! (Ik heb dat al eens eerder tegen je gezegd, maar het lijkt je stokpaardje te zijn).
In het OT wordt de geschiedenis van God's volk verteld met zijn leuke, maar zeker ook met zijn slechte dingen!
Wat ík er juist uit mag leren is dat hoe beroerd je je soms ook kan gedragen (dingen waar mensen je om zouden laten vallen), je altijd toch weer bij God terug mag komen.
Juist om het offer van Zijn Zoon!
Dát is de positieve boodschap van de bijbel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Gonzo, je lijkt wel een beetje gepikeerd? Je valt er over dat ik volgens jou zeg: ‘dat de bijbel bigamie, volkerenmoord ed goedpraat’, maar dat beweer ik ook helemaal niet. Wat ik heb gezegd is dat volkerenmoord, incest, bigamie, homohaat enz. in de bijbel als iets heel normaal wordt gezien. Dat is wat anders dan goedpraten, en het is ook logisch dat deze zaken in de bijbel veel voorkomen, want toen de bijbel werd geschreven werden deze zaken in dat deel van de wereld door iedereen als heel normaal gezien. Ik constateer dus alleen maar dat de minder positieve kanten van de verhalen in de bijbel in deze tijd onderbelicht/genegeerd worden omdat ze niet meer passen bij het huidige tijdsbeeld. In die zin is dus elke website waar die negatieve kanten niet aan de orde komen toch een site ‘waar juist de goede dingen uit de bijbel uitgelicht staan’. En daar werd uiteindelijk naar gevraagd. Zoals ik in mijn antwoord al aangaf: ‘gelovigen lezen de bijbel en kiezen daaruit wat hen aanspreekt.’ Ze roepen er dan meestal iets bij als: ‘onderzoek alles en behoudt het goede’. Dat betekent dat het iets persoonlijks is en geen wet die naar de letter moet worden gevolgd. Dat doe je zelf zo te lezen ook want zoals je zelf zegt: ‘wat ik er juist uit mag leren…’. Wat misschien uit mijn antwoord niet zo duidelijk wordt is dat ik daar eigenlijk wel heel blij mee ben. Onze samenleving moet worden ingericht naar de huidige tijdgeest, naar onze huidige algemeen aanvaarde normen. Niet naar de normen van 2000 jaar geleden. En in de praktijk doen de meeste mensen, ook christenen, dit dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben niet gepikeerd hoor alknobe, maar word er soms wel wat kriebelig van dat christenen soms wordt verweten dat er in de kerk alleen maar hel en verdoemenis wordt gepreekt (wat soms ook zo is, maar naar mijn mening ook bij het christelijk geloof hoort!) en als de blijde, positieve dingen worden genoemd, wordt er weer beweerd dad we liever niet over de minder leuke kanten van de bijbel willen praten.......snap je?!
in elk geval bedankt voor je toelichting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Bijbel bestaat uit twee delen: het oude en het nieuwe testament. Het oude testament is de Thora, het heilige boek van de Joden. Het nieuwe testament is het deel dat over het leven van Jezus en de apostelen gaat. Je zult merken dat het nieuwe testament heel anders van toon is. Als je eens in de Bijbel wilt lezen, kan ik je aanraden het Evangelie van Johannes eens te lezen. Je zult verrast zijn over de prachtige dingen die daar in staan.