Wat is het verband tussen de vijf zuilen van de islam en de zes zuilen van de Imaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Het beste antwoord

De 5 zuilen van de islam hebben betrekking op alles wat een mens moet doen om moslim te zijn:

Hij getuigt dat er geen god is, behalve Allah, en dat Mohammed (vrede zij met hem) Zijn dienaar en boodschapper is.
Hij onderhoudt het gebed ( 5 dagelijkse gebeden).
Hij vast in de maand Ramadan.
Hij betaalt de zakat (armenbelasting).
Hij verricht eenmaal in zijn leven de bedevaart (als hij daar genoeg middelen voor heeft).

De 6 zuilen van imaan hebben betrekking op alle wat een moslim moet geloven en erkennen om een moslim te zijn:

Hij gelooft dat Allah zijn enige god is, zonder deelgenoten aan Hem toe te schrijven.
Hij gelooft in de engelen.
Hij gelooft in alle geopenbaarde boeken.
Hij gelooft in alle boodschappers en profeten vanaf Adam (vrede zij met hem) tot en met de laatste profeet Mohammed (vrede zij met hem).
Hij gelooft in de Dag des Oordeels.
Hij gelooft in de voorbeschikking (het lot), in het goede en het kwade ervan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan,vragen over de Islam zijn makkelijk te vinden in google. ;-)