Als ik het goed heb begrepen gaan moslims die zonden begaan een tijdje naar de hel. Hoe meer zonden hoe langer de straf. Dus hoe vaker gedronken, gegokt of onkuize gedachten / daden: hoe erger het er voor je uitziet.
Voor de familie is het een schande om alcohol te drinken. De meeste moslims verbergen het voor een of meer familieleden.
Als niet-gelovige (dus iemand die niet in god gelooft of die in meer dan een god gelooft) ga je als je dood bent gewoon dood, zonder kans op een leven na de dood. Op de dag des oordeels worden de mensen gewekt (ik weet niet of ongelovigen even worden gewekt om te laten zien dat er toch een god is, om daarna in een eeuwige slaap te verzinken) en dan worden ze verdeeld: degene die hun straf moeten uitzitten worden naar de hel gestuurd, degenen die echt netjes hebben geleefd mogen naar de hemel.
Alcohol en handelingen die te veel 'man-vrouw relatie' tonen zijn echt taboe: als er op tv een drankreclame is, een man en een vrouw kussen elkaar of dansen met elkaar dan schakelen nette moslims de zender naar iets anders.
Feesten zijn de gelegenheid om zich uit te leven. Als de vrouwen onder elkaar zijn, wordt uitbundig geklapt, gedanst en gejoelt (ik weet niet hoe dat joelen heet maar het klinkt heel hoog en vrolijk, de tong wordt in het gehemelte gerolt en klinkt als "wwwrirrrrrrrrrruiw"). Al zijn die feesten ook vooral om veel te eten en thee te drinken.