Heeft de Oud-Gereformeerde gemeente van de Nathanielkerkt te Dordrecht een predikant of een bestuur?

Dus hoe kom je in contact als de telefoon nooit wordt aangenomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.7K
Amadea
12 jaar geleden
De website waar die gegevens waarschijnlijk te vinden zijn is op zondag geblokkeerd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben lid geweest van een werkgroep van de Ver. Oud-Dordrecht die alle bestaande en verdwenen kerken in D. in kaart bracht. De Nathanaelkerk was daar één van. Het werkgroeplid dat de gegevens zou verzamelen had nogal moeite (hoewel hij zelf gereformeerd was). Het laatste wat ik gehoord heb is dat hij een poging zou doen de Scriba aan te spreken. Weet niet of dit gelukt is. Misschien kan hij je vraag beantwoorden. Ik kan het hem vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg. Ik wil kijken of ik iets voor je kan doen, maar succes is niet verzekerd!
Kristal
11 jaar geleden
Kan je eventueel naar een dienst gaan Klaas en na afloop daar informeren bij de diakenen of de koster?
Ik snap als je er geen zin in zou hebben maar het opent misschien een mogelijkheid om contact te krijgen.

Het beste antwoord

De Nathanaelkerk in Dordrecht (dus geen i maar een a) heeft als consulent dominee A. Kort. Hij is predikant van de Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel. Hij is tegen alle moderne techniek, en er is dus geen website en geen e-mailadres. Het telefoonnummer wat bij hem te vinden is luidt 0180-518959.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (2)

Dit is wikipedia er van zegt. Geen van deze predikanten hoort bij de kerk in Dordrecht. Ze zullen dus moderatoren/ bestuur hebben.

Predikanten van de Oud Gereformeerde Gemeenten zijn ultimo 2012 T. Klok (Urk), A. Kort (Krimpen aan den IJssel), H. Molendijk (Grafhorst), P. van Veen (Benthuizen) en Th.L. Zwartbol (Stavenisse). G. Gerritsen is predikant in Salford, Canada. Verder is er een lerend-ouderling: A.F.R. van der Veen (Utrecht). Proponent J.A. van Houdt is niet beroepbaar gesteld voor lerend ouderling. Dhr. R. Bakker is wel aangenomen als proponent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Oud Gereformeerde Gemeente in Dordrecht heeft geen predikant. De gemeente wordt bestuurd door een kerkenraad. Gegevens daarover kun je vinden op http://www.kerktijden.nl/?zoek=kerken&kerkid=378. Daar staan ook contactgegevens.

Overigens kan ik daar niet zien hoe hun kerkgebouw heet.