In hoeverre werkt het langs de deuren gaan van de Jehova's getuigen?

Vandaag kwamen er bij ons Jehova's getuigen aan de deur. Ik vind het altijd erg vriendelijke mensen, en sta er persoonlijk heel positief tegenover dat deze mensen hun geloof zo actief willen verspreiden, maar om me heen hoor ik nogal eens dat er negatief over deze groepering gepraat wordt, vooral omdat ze langs de deuren gaan (naar mijn idee). Nu vroeg ik me af of hun manier om mensen bij hun geloof te krijgen nou eigenlijk wel werkt. Want als mensen zich eraan gaan ergeren dat de jehova's getuigen bij hun aan de deur komen, stoot je mensen dan niet juist af?
Dus in hoeverre werkt het eigenlijk, dat langs de deuren gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

In hoeverre hetwerkt ,..... Wanneer iemand eenzaam/onstabiel en beinvloedbaar is en behoefte heeft aan... positieve aandacht, vriendelijke mensen een luisterend oor noem hetmaar op . dan hebben ze grote kans van slagen . Toegevoegd na 14 uur: Het werkt echter niet wanneer je met andere voorbeelden uit de bijbel in gesprek probeert te komen . Kom je met tegenstellingen oid aan en laat je je niet overtuigen dan geven de jg het op . een goed gesprek verliest dan zn waarde , jg wil alleen over hun eigen onderwerp praten . Daarover ben je snel uitgepraat , ik vindt het jammer . is mijn ervaring .

ja het werkt zeker. Er zijn mensen die nog altijd zoekende zijn naar het juiste geloof. Natuurlijk is het niet zo dat je overal aan de deur mensen treft die belangstelling hebben, maar omdat de omstandigheden van mensen veranderen blijven we toch terug komen bij de mensen aan de deur. De ervaring leert dan dat er mensen zijn die eerst geen belangstelling hebben en die na een tijdje door een persoonlijke ervaring toch ineens gaan nadenken over het geloof. Er zijn bij mij in de gemeente diverse broeders of zusters die zich hebben opgedragen aan Jehovah nadat er iemand bij ze aan de deur is geweest. Dit waren dus mensen die belangstelling hadden voor het geloof en door de bijbel te gebruiken er van overtuigd zijn geraakt dat ze hun leven aan Jehovah hebben opgedragen. Verder zijn er niet heel veel mensen die zich echt ergeren aan ons werk. Het is immers iets wat de bijbel ons te doen heeft gegeven. Mattheus 24:14 En dit goede nieuws zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natien en dan zal het einde komen.