Uitgaande van het scheppingsverhaal waar de wereld geschapen wordt door God: Waar komt Hij vandaan?

In een reactie op mijn vorige vraag kwam de volgende opmerking:
Als niets slims kan ontstaan zonder dat er een slimmer wezen is om het te maken: Wie heeft god geschapen?
Een goede wedervraag en de moeite waard om hem te stellen.
Bij deze...

Weet jij het antwoord?

/2500

De mens heeft God geschapen. En al die andere goden en geloven ook. De mens is namelijk het enige organisme dat aan zoiets als 'god' aanbidt en er offers aan schenkt.

Deze reactie waarop je je vraag baseert komt bij mij vandaan. Het diee er achter is dat het argument: Het is zo slim, dat moet wel ontworpen zijn door een intelligente maker betekend dat alles wat intelligent is, een maker moet hebben en daarmee afdoende bewijst dat er een god moet zijn. Echter, hierbij wordt vergeten dat god ook gemaakt moet worden en het probleem verlegt. Dit probleem blijft verplaatst worden. Het enige antwoord is: God kan niet gemaakt zijn, tenzij er een slimmer wezen voor god was. Maar dat kan niet, want god is de schepper van alles om ons heen (De ruimte, sterren ed) tenzij we aannemen dat we slechts knikkers in een zak met helaal systemen zijn waar een opperwzene met ons speelt, en tijd en ruimte vloeiend in elkaar overgaan. Voor mij persoonlijk: Het is het ultieme bewijs dat god niet bestaat. Dus is hij ook niet geschapen.

Uit mijn Oma....

Toen Adam teveel paddo's had gegeten kwam hij plotseling te voorschijn.

God komt uit het eeuwige nu vandaan. Wij kennen het fenomeen tijd, wat eigenlijk een voortgaan van gebeurtenissen is. God is tijdloos, heeft dus altijd bestaan. En God is niet te vatten als persoon, hij is meer een eeuwig scheppende liefdevolle kracht, en is overal. Alles bevat stukjes God en leven, de aarde, jezelf en de natuur. Daarmee is je vraag beantwoord.