Het hele nieuwe testament (27 bijbelboeken) gaat over Jezus. De vier evangelieën (mattheus, markus, lukas, johannes) over zijn leven en sterven in het bijzonder.
In het oude testament zijn een aantal voorzeggingen te vinden die over Hem gaan. Een paar psalmen, Joel, Jesaja. Dat gaat dan vooral over zijn geboorte en zijn lijden en sterven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ty

Andere antwoorden (3)

Er gaan 5 boeken over het leven van Jezus zelf: Mattheus, Marcus, Lucas, Johannes, Handelingen. Er staan echter ook nog profetien over Jezus in Jesaja en nog wat andere schriften in het Oude Testament. Verder schrijven de discipelen en Paulus nog dingen over Jezus nadat Hij al dood was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle delen eigenlijk. in genesis staat er bijvoorbeeld een profetie over hem in psalm word ook over hem geschreven en dan heb je natturlijk nog de griekse geschriften. In eigenlijk alle boeken word er wel wat over hem geschreven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, er zijn boeken in het oude testament (Hooglied, Habakuk bijv) die niet gaan over Jezus.

Over Jezus' leven gaat het nieuwe testament, maar inderdaad in het oude testament wordt wel vaak vooruit gewezen naar de komst van Jezus. (Maar niet in elk bijbelboek)