Hoe heet deze brug?

Dit is een serieuze vraag.!
Mensen die gelovig zijn hebben vast wel éénskeer iets over gehoort denk ik.!
Ik heb gezocht maar kon niet vinden...
Wie weet hoe de brug heet?

Toegevoegd na 1 minuut:
(deze)

Toegevoegd na 23 minuten:
In het engels wordt die als
"to heaven" gegeven
de hemel dus.!!
In het turks weet ik hoe die heet.
Maar hoe heet die nou in het Nederlands?
De brug die naar de hemel loopt...
Hemelsbrug of zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Dit is een kunstwerk, geen brug.

Het heet "Walking to the Sky". Het is van Jonathan Borofsky.

Toegevoegd na 11 minuten:
In de tweede Bron staat een beschrijving van een brug die overledenen moeten passeren om in de hemel te komen. Citaat:

"
the souls of the dead are required to cross a bridge of judgment, "sharper than a sword and finer than a hair," that stretches over Jahannam to paradise. Sinners and unbelievers slip and fall into hell. The kind of punishment that each sinner receives matches his or her sins
"

Misschien is dit de Cinvat-brug - zie derde Bron.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe halen mensen het in hun hoofd?
Als je kinderen dit soort bangmakerij van jongs af aan naarbinnen duwt, dan raken ze vanzelf aan de drank of ga je uitspraken doen dat de bankier eigenlijk god is.
Ik vind het beeld mooi, maar de symboliek wreed. Ik weet een beter symboliek: mensen op weg naar hun onbekende einde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bitch ik snap er niks van.!
Wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste twee links zijn off topic of wel links naar sites van hel en verdoemenis. Ik moet ervan braken, dat mensen zich hier nog mee bezighouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
? Waarmee
Cryofiel
14 jaar geleden
Die links gaan over de mythen en legenden uit diverse culturen. Ze zijn gewoon een opsomming van deze mythen. Dat jij niet van deze religieuze uitingen houdt, staat daar los van.
Cryofiel
14 jaar geleden
Het Christendom kent ook iets vergelijkbaars. Daar kom je na je overlijden aan de hemelpoort. Word je goedgekeurd, dan mag je de hemel binnen; word je afgekeurd, dan moet je eeuwig branden in de hel. Geen brug, wel net zo verschrikkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist hemelpoort moet het zijn.
Dank je wel Cryofiel...
Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Heb ik echt nog nooit van gehoord.

Je bent niet in de war met "De torenbouw van Babel" Gen.11?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neej geen torenbouw van Babel..
Het is een brug die naar de hemel gaat, en is dunner als een haar. En als je valt eraf, dan is het einde verhaal.
Hel.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neej geen torenbouw van Babel..
Het is een brug die naar de hemel gaat, en is dunner als een haar. En als je valt eraf, dan is het einde verhaal.
Hel.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah na 1x begreep ik het ook wel hoor :-P;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry ik weet ook niet waarom, maar soms doe die zo 3 / 4 achtermekaar. Raar is dat..! Mobieltje
Gezien je laatste toevoeging zou ik zeggen: Road to Hell
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: de brug (met de mensen) op weg naar hun onbekende einde.