Is de toename van christenen per dag positief of negatief en hoeveel gemiddeld?

komen er meer mensen bij per dag, of gaan steeds meer mensen van het geloof af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.3K

Het beste antwoord

Het Christendom schijnt de snelst groeiende religie te zijn in de wereld.
Alleen merken we hier in Europa en Nederland hier niets van en zien we nu het tegendeel.
Nederland een land in verval.

Er schijnen opwekkingen in oa Nepal en China te zijn.

Kijk maar eens op youtube Reinhard Bonnke in Africa.

Ook is het geboortecijfer van invloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Iets meer dan de helft van de Nederlandse bevolking was nog lid van een christelijke kerk volgens de meest recente (echter verouderde) beschikbare regionale (2002/2003) steekproef van het CBS.

Volgens de meest recente cijfers van het CBS is het aantal Nederlanders zonder religie sindsdien verder toegenomen naar 44 % waardoor het aantal christenen is afgenomen tot minder dan de helft van de Nederlandse bevolking.

Er zijn dus steeds minder christenen.

Zoals de tabel laat zien rapporteren bijna alle christelijke groeperingen hetzij een afname van het aantal leden
of een nagenoeg gelijkblijvend ledenaantal.
De uitzondering is de Gereformeerde Gemeenten in Nederland die (gemeten naar haar grootte) een sterke groei vertoont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord! Maar hoe zou het komen dat de Gereformeerde Gemeente groeit, terwijl andere stromingen binnen het Christendom in mensen afneemt?