Is een hoofddoek ingeburgerd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor er zijn kloosters vol met nonnen die hebben allemaal een hoofddoek, he gek eigenlijk daar hoor ik nooit iets over.

Nee, de hoofddoek is in Nederland absoluut niet ingeburgerd, anders was er nooit meer discussie geweest over het toestaan van het dragen van de doek.

Nee. Sterker, ik ken mensen die er nog nooit 1 hebben gezien.

Nee het blijft een discussiepunt. Daardoor wordt dit nog steeds niet overal geaccepteerd. Het is een ander geloof wat er in Nederland is bijgekomen.

Nee! Voor mij (en dat is puur mijn persoonlijke mening), staat een hoofddoek voor onderdrukking van de vrouw. Dit past dus niet in de Nederlandse cultuur. Ik zal wel min-duimpjes gaan krijgen, maar ik geeft alleen maar mijn mening.

Zolang er in Nederland geen vrijheid van godsdienst heerst, is een hoofddoek dragen een teken van weigeren om in te willen burgeren. Persoonlijk gaat bij mij een burka iets te ver (je weet helemaal niet wie er onder zit), net als een bivakmuts iets engs heeft. Een hoofddoek is gewoon een gewaad net als de nonnen dragen. Zoals ik al eerder heb opgemerkt moeten moslim mannen eigenlijk ook kuis gekleed gaan, daarom zie je in Arabische landen veel hooddeksels en tulbanden. Religie of geen religie, het is iets persoonlijks, leven en laten leven. Iemand is in mijn ogen ingeburgerd als iemand uit de voeten kan met de taal en werkt of studeert. Als iemand geen werk vind dan is zijn fulltime baan het zoeken naar werk. En of iemand met mes en vork eet of met zijn handen of voeten, gaat me verder helemaal niets aan.

Ha, die Nickelangelo; Als je bedoelt 'is het dragen van hoofddoeken ingeburgerd' dan vrees ik dat dat nog steeds bij veel autochtone Nederlanders niet het geval is. Veel draagsters van hoofddoeken zijn het (ingeburgerd) gelukkig wel. Gelukkig leven we in een land waar het iedereen vrij staat om zijn geloof te beleven, ook als dat betekent dat je vindt dat je een hoofddoek, een rok tot over de knie, een keppeltje, een tulband of zwarte kousen moet dragen.

Nee een hoofddoek is niet ingeburgerd. Maar dat hoeft ook niet, want het is altijd al in Nederland geweest. Nog niet zo gek lang geleden droegen veel Nederlandse vrouwen een hoofddoek. Heden ten dagen zie je nog steeds veel oudere vrouwen met hoofddoek rondlopen.

Die was al ingeburgerd voor de oorlog 1940 - 1945.Zelfs al voor die tijd.Ik denk dat ie uit de jaren 1914-1918 meegenomen is vanuit Duitsland voor alle wind op te vangen langs je oren.Maar er bleven kieren bij de oren en hij was niet echt handig.Toen hebben ze de bontmuts uitgevonden.Je weet wel met die kleppen aan de zijkant.De Adel ontdekte dat en juist om toch anders te zijn hebben ze de twee kleppen naar boven opgevouwen want dat was dan weer een nieuwe trent.Alle hoofddoeken lagen maar te liggen totdat er weer iemand achter kwam dat je er tafelkleden van kon maken wat heel leuk stond.Je weet wel zo'n topkleed over het pluche tafelkleed.

ja het is wel ingeburgerd ,in DenHaag en andere grote steden zie je niet anders ,het wordt niet geaccepteerd maar dat is weer wat anders.

Ja, want grote bedrijven hebben hoofddoeken in de lijn van bedrijf kleding opgenomen. Of kwam dat nou doordat ze zijn gevallen door de druk op zogenoemde vrijheid van godsdienst.....

Ik geloof dat het "uitgeburgerd"t was in Nederland vroeger heel gebruikelijk.