Staat er ergens in de Bijbel, koran of thora beschreven dat het beter is te trouwen met iemand die dezelfde huids of haarkleur heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je dat weten? Zoek je misschien een reden om het predikaat racistisch op die boeken of de respectievelijke geloven te plakken? (Geen beschuldiging, gewoon een vraag.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat het misschien erin stond om je eigen ''ras'' te behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nie echt .wel liet God de mensen een andere taal spreken(toren van babel enzo)

Antwoorden (3)

In de bijbel niet.
Hooguit dat de Israelieten niet mochten trouwen met iemand uit heidense volken, en in het NT dat een gelovige beter niet kon trouwen met een ongelovige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, dat staat er in de Bijbel
Zowel in de Bijbel (en Thora incluis) als de H. Qur'aan staat daar niets over.

In de islaam is een overlevering bekend van de profeet Mohammed (zvmh) waarin hij stelt dat een Arabier niet beter is als een niet-Arabier of andersom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus heeft daar niets over gezegd, het enige dat voor hem belangrijk was is het nieuwe gebod dat hij aan de mensen gaf: "Heb God lief boven alles en je naaste zoals jezelf" Het is het allerbelangrijkste in een relatie dat je elkaar lief hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebod om God lief te hebben boven alles en je naaste als jezelf, was niet het nieuwe gebod dat Jezus gaf. Dit was zoals Jezus de wet van Mozes samenvatte. Het nieuwe gebod dat Jezus aan zijn leerlingen gaf, gaat nog verder. Johannes 13:34: "Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben." Nieuw aan dit gebod is de opdracht om niet meer onze naaste slechts als onszelf lief te hebben, maar om onze naaste lief te hebben zoals Jezus óns heeft liefgehad: een volmaakte, opofferende liefde. Het zal de kritische lezer opvallen dat hier van mensen het onmogelijke gevraagd wordt. Dat klopt. Maar waar Jezus' leerlingen in reactie op zijn uitleg over hoe moeilijk het is voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan, hem vragen: "Wie kan er dan nog gered worden?" is zijn antwoord: "Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God". (Lukas 18: 27) De basis van het christelijk geloof is dan ook te geloven dat je als mens niet bij machte bent om zelf te bereiken dat je God recht in de ogen kunt kijken, maar dat je hiervoor alleen maar de hulp hoeft te accepteren die God hiervoor zelf geeft door Jezus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is op zich wel juist, maar heeft niks met (huwelijks-)relaties te maken. Dit gaat over liefde voor alle andere mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig feit Lies, er is nog hoop!