Hoe moet dat nu met trouwen?

Ik wil met een Marokkaanse jongen trouwen ik noem hem even piet.
Ik wil met hem trouwen en ik 100% Nederlands wil dat ook maar hoe moet hij dat uitleggen aan zn familie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (8)

Het in ieder geval erg duidelijk dat jij het wilt ;) En Piet, erg leuk voor een marokkaan weer eens wat anders..
Anyway om antwoord te geven: Als het puur gaat om het feit dat hij marokkaans is en jij niet lijkt me dat er niks aan e hand is. Ik vermoed dat meer gaat om het feit dat hij wellicht moslim is? Dat maakt het net weer anders. Dit verschilt denk ik per familie en hoe zij hier tegenoer staan. In sommige gevallen is het zo dat een moslim een moslima moet trouwen, maar in andere gevallen wordt hier minder moeilijk over gedaan. Als ik jou was zou ik dit eens vragen aan de ouders van je vriend hoe dit zit, zei kunnen deze vraag denk ik (als enige) beantwoorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doet er niet toe wat hij is of hoe hij is ...,belangrijker is dat jullie samen alles kunnen delen en doen , probeer iemand die betrouwbaar is en die een kennis is van zijn familie te benaderen om even te gaan polsnemen , en daarna kan jij nog contact zoeken met zijn familie , begin altijd met de zus of de broer van je aanstaande man , wees daar open in en aardig om te weten wat hun ideale wensen zijn en jezelf afvragen of je dat accepteert of niet .
Vergeet niet het geloof , dat is een hele belangrijk punt , want de ouders zien graag dat hun kleine kinderen ook moslims moeten zijn en kijk hoever je daar aankunt bijdragen , als dit echt geen probleem voor jou is en je bent overtuigd om moslim te worden na dat je echt een idee hebt gekregen over de islam en zelf onderzocht hebt (wel luisteren naar deskundigen niet naar vooroordelers ).
Als je dit doet ,kan je altijd in discussie gaan met de voor en de tegenstanders .

SUCCES.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is erg verschillend per familie maar als zijn familie het begrijpt dat jij van "piet" houdt dan zullen ze het denk ik wel accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat valt er uit te leggen dan?
Wat heeft zijn familie er sowieso mee te maken?

Als jullie met elkaar willen trouwen, en je bent allebei volwassen, dan ga je toch met elkaar trouwen?
Daar heb je geen toestemming of goedkeuring voor nodig.

Als Piet helemaal voor jou gaat en zeker is van zijn gevoelens voor jou, vind hij absoluut een weg om zijn familie duidelijk te maken dat ze eventuele vooroordelen of middeleeuwse tradities overboord moeten zetten willen ze hun zoon niet kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap die min niet.
Van mij een PLUS.
Het wordt toch verdorie tijd dat volwassen mensen
eens meer voor zichzelf opkomen? Ook in dit
soort situaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij de plus niet geeft doe ik het wel, momo;-)
Gewoon vertellen wat er staat te gebeuren.
We leven tenslotte in 2011 niet?
Jullie houden van elkaar en daar kan en mag niemand tussen komen.
Dus gewoon doen.
Gefeliciteerd alvast.
12 jaar geleden
Als hij jou niet aan zijn familie kan of wil voorstellen, wegwezen! Als hij het echt met je meent dan wil hij aan de hele vertellen hoeveel hij van jou houdt, daarom wil toch immers trouwen. Liefde zal zegenvieren ook

Toegevoegd na 1 minuut:
al duurt dat langer. Ik ken geen families die gastvrijer zijn, het is een kwestie van vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Islamitisch gezien is er geen belemmering om te trouwen als jij ook in één godheid gelooft.

Cultureel gezien kán er een belemmering zijn, maar over het algemeen kun je met de redenering dat de islaam het toestaat (een moslimjongen die trouwt met een andersgelovig meisje, d.w.z. gelovend in de ene God) de culturele argumenten overbluffen.

Als je niet-gelovig bent, dan kan het verhaal wat lastiger worden. Naar zijn familie toe zal dat (waarschijnlijk) ook moeilijk worden om uit te leggen. Nu kun je zeggen, wat heeft zijn familie er mee te maken, maar islamitisch en cultureel wordt er veel belang aan familie gehecht. Zie het maar zoals een Nederlander veel belang aan tijd hecht. Een afspraak om 10.00 uur is een afspraak om 10.00 uur, terwijl in veel andere culturen dat nou net helemaal niet belangrijk is.

Natuurlijk kan het zijn dat ik de plank volledig mis sla. Ik ken zijn familie niet, ik ken de jongen niet. Daarom denk ik eerlijk gezegd dat jij de vraag niet moet stellen, maar dat die jongen voor je het antwoord moet geven... Als jij de vraag voor hem stelt, dan geef ik hem het advies om zijn familie duidelijk te maken wat hij voor je voelt en in het geval dat je ook in God gelooft, dat ook duidelijk te benoemen. Dat kán een doorslaggevend argument zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke Marokkaanse Piet wil wel een mooie goed van vertrouwen zijnde Hollandse griet. Zolang jij in Sinterklaas gelooft en zwarte Piet met lekkers strooit ben je als een kind zo gelukkig.
Ben voorzichtig en niet te naïef. Leg je niet te snel vast. Samenwonen of trouwen, doe je pas als de eerste verliefdheid voorbij is en je er van overtuigt bent, dat wat er ook gebeurd in de in dit geval teveel verschillend cultuurverschil, hij altijd voor jou zal kiezen. Wie ben jij eigenlijk? Wat is er feitelijk al het verschil in ons en zijn cultuur? Met wat voor soort Piet heb je het nu al mee te maken dat hij zich moet afvragen hoe hij dat moet uitleggen aan zijn familie? Wat voor een onzin probleem accepteer jij nou? Hoe leg je dit uit aan jouw familie? Interculturele relaties zijn moeilijk en voor het grootste procent tot mislukken gedoemd.
Als jouw Piet anders is dan de gemiddelden is dat iets wat alleen jij kunt bepalen met het voor jouw beschikbaar vermogen. Mooie woorden waar sommige culturen sterker en minder eerlijk zijn dan wat wij gewend zijn om hun zin te krijgen in bed, herkent men niet als men naïef en verliefd is.
Het blijkt nog elke dag dat er teveel Pedro's zijn die als je er eenmaal mee getrouwd bent hun eigen aard laten gelden. Je wordt een bezit als een bijzondere ligstoel waar niemand op mag zitten. Een meubelstuk die alleen nog door hem verplaatst mag en kan worden.
Je kiest voor iemand waar er van tevoren vaststaat dat jouw eventuele kinderen de vrijheid van denken en doen zullen krijgen waar we hiervoor in het westen zolang gevochten hebben.
Als fatsoenlijk goed mens die ziet wat er allemaal in de wereld gebeurd, is het gezonder voor het samenleven en de opvoeding der kinderen, je eigen zelfdenkend vermogen in te schakelen. Daar heb je geen koran of bijbel meer voor nodig.
Bepaal tevoren de invulling van hoe je samen oud wilt worden. Hou er nu al rekening mee dat ouders en indoctrinerende familie er straks niet meer zijn.
Julie staan er dan alleen voor. Met echt samen toekomstgericht en transparant denken en elkaar niet voor de gek te houden is het mogelijk een relatief gelukkig leven op te bouwen. Besef dat geluk niet bestaat; maar wel gelukkige momenten.
Als Pietje niet voor 100% voor jou gaat door het vuur; is het een Pietje die als je eenmaal zijn eigendom bent, een die kiest voor familie en cultuur. Tijden veranderen en daarmee ook de mens.
Beiden moeten veranderen tot het is één mens.
Te doen of niet te doen, is de kwestie!