Hoe moet dat nu met trouwen?

Ik wil met een Marokkaanse jongen trouwen ik noem hem even piet.
Ik wil met hem trouwen en ik 100% Nederlands wil dat ook maar hoe moet hij dat uitleggen aan zn familie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het doet er niet toe wat hij is of hoe hij is ...,belangrijker is dat jullie samen alles kunnen delen en doen , probeer iemand die betrouwbaar is en die een kennis is van zijn familie te benaderen om even te gaan polsnemen , en daarna kan jij nog contact zoeken met zijn familie , begin altijd met de zus of de broer van je aanstaande man , wees daar open in en aardig om te weten wat hun ideale wensen zijn en jezelf afvragen of je dat accepteert of niet . Vergeet niet het geloof , dat is een hele belangrijk punt , want de ouders zien graag dat hun kleine kinderen ook moslims moeten zijn en kijk hoever je daar aankunt bijdragen , als dit echt geen probleem voor jou is en je bent overtuigd om moslim te worden na dat je echt een idee hebt gekregen over de islam en zelf onderzocht hebt (wel luisteren naar deskundigen niet naar vooroordelers ). Als je dit doet ,kan je altijd in discussie gaan met de voor en de tegenstanders . SUCCES.

Islamitisch gezien is er geen belemmering om te trouwen als jij ook in één godheid gelooft. Cultureel gezien kán er een belemmering zijn, maar over het algemeen kun je met de redenering dat de islaam het toestaat (een moslimjongen die trouwt met een andersgelovig meisje, d.w.z. gelovend in de ene God) de culturele argumenten overbluffen. Als je niet-gelovig bent, dan kan het verhaal wat lastiger worden. Naar zijn familie toe zal dat (waarschijnlijk) ook moeilijk worden om uit te leggen. Nu kun je zeggen, wat heeft zijn familie er mee te maken, maar islamitisch en cultureel wordt er veel belang aan familie gehecht. Zie het maar zoals een Nederlander veel belang aan tijd hecht. Een afspraak om 10.00 uur is een afspraak om 10.00 uur, terwijl in veel andere culturen dat nou net helemaal niet belangrijk is. Natuurlijk kan het zijn dat ik de plank volledig mis sla. Ik ken zijn familie niet, ik ken de jongen niet. Daarom denk ik eerlijk gezegd dat jij de vraag niet moet stellen, maar dat die jongen voor je het antwoord moet geven... Als jij de vraag voor hem stelt, dan geef ik hem het advies om zijn familie duidelijk te maken wat hij voor je voelt en in het geval dat je ook in God gelooft, dat ook duidelijk te benoemen. Dat kán een doorslaggevend argument zijn.