Ik weet dat Amy Winehouse joods was, en daarom zo snel mogelijk begraven moest worden. Maar waarom is ze dan gecremeerd?

Joodse mensen moeten toch ongeschonden begraven worden, omdat ze ooit weer zullen opstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.9K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
er moet helemaal niets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ene jood is de andere niet. Ik ken ook een moslimmeisje dat gewoon alcohol drinkt, maar varkensvlees wil ze niet, raar maar waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je denkt dus dat het drinken van alcohol verboden is?

Het beste antwoord

Volgens de liberaal of progressieve joodse beweging mag het wel alhoewel is crematie niet gebruikelijk. Volgens de orthodoxen en de conservatieven mag het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort, krachtig en duidelijk!

Andere antwoorden (1)

misschien waren ze bang dát ze op zou staan? (zou niet opvallen want wankelen deed ze toch wel)

misschien waren ze bang dat ze bezig bleven met Amy omdat ze niet echt haar verantwoording kon nemen en niet zo goed voor haar lichaam zorgde...

(tot zover wat afwegingen)

volgens de oude traditie is het niet gebruikelijk, maar vele jaren verder veranderen er dingen, ook bij het Joodse geloof.
overigens kan je niet spreken over HET jodendom want het rabbijns en niet-rabbijns jodendom kennen een hoop stromingen die ook weer onderverdeeld zijn.
(link 1)

De Britse zangeres Amy Winehouse wordt vandaag gecremeerd met inachtneming van joodse rituelen. De bekende zangeres die afgelopen zaterdag op 27-jarige leeftijd overleed, komt namelijk uit een joodse familie.

Dat meldt de International Business Times. Volgens de joodse traditie dient de uitvaart van de overledene zo snel mogelijk plaats te vinden. Maandag is het lichaam van Winehouse na een autopsie vrijgegeven.

De uitvaart vindt waarschijnlijk plaats in een synagoge in Londen, al zijn de details daarvan niet bekend gemaakt. De uitvaart vindt plaats in een kleine, besloten kring.

(link 2)