Waarom hangen redelijk intelligente mensen die vaak ook nog wel wat van de wereld hebben gezien aan de scientology kerk?

Denk aan: Will Smith(Toch slim kereltje), Tom Cruise, John Travolta en ook nog een zeer behoorlijke set academici die ik ken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen zoeken net als ieder ander een groep om bij te horen. Juist omdat ze redelijk intelligent zijn spreekt the scientology church hen aan. Ze voelen zich er thuis omdat de mensen van de kerk hen begrijpen of doen of ze hen begrijpen, net als in elke andere kerk en dat hebben mensen nodig. Naar buiten toe geeft deze sekte een idee van veel intelligentie en hele mooie doelen. Daarmee binden ze juist de intelligente en rijke mensen aan zich.
het zoeken naar "iets" en het schuldig voelen tov medemensen om hun rijkdom, uiterlijk etc zorgt ervoor dat ze bij deze sekte blijven.

Het beste antwoord

Scientology is ontstaan uit dianetica en dat was zelfhulp voor psychosomatische stoornissen. Dat zijn stoornissen zoals neurotische en stressgebondenstoornissen. Vele acteurs en actrices zijn tamelijk neurotisch en soms ook wel lichtelijk narcistisch. Dus zoeken ze veel in de psychologie.

Op de officiële webpagina van scientology zijn de doeleinden van de Scientology kerk als volgt omschreven:
"Een beschaving zonder krankzinnigheid, zonder misdadigers en zonder oorlog, waar het capabele mensen gegund is succes te hebben en waar het eerlijke mensen gegund is rechten te hebben, en waar de mens vrij is om zich tot hogere niveaus te verheffen, dat zijn de doeleinden van Scientology.".

De wereld zou dus beter moeten worden naarmate het aantal Scientologen toeneemt. Dat idee leidt vanzelfsprekend naar uitbreidingsdrang binnen de Scientology.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is voor slimmerikken... Scientology = Science zit daar in... Dus je moet wel slim zijn om dat goed te begrijpen... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen, hoogst intelligent of dommer dan het achtereind van een varken is op zoek naar 'iets'. Als je slim genoeg bent om de allerslimsten achter je te krijgen en te laten geloven dat jij 'het' gevonden hebt en ze 'het' bij jou kunnen vinden dan heb je het behoorlijk slim aangepakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, klopt als een bus, dat is inderdaad de vraag. En nu het antwoord.
Ik heb het goede antwoord nog niet gelezen.
En dat is zo plat als dat altijd zo is, helaas.
Dat is geld. Groot geld.
Scientology is een heel rijke sekte, ze kleden hun 'cursisten' volledig uit. Door een aantal beroemdheden aan zich te binden hopen ze meer volgelingen aan zich te binden.
Het behoeft geen betoog dat daar grof voor betaald wordt.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar wat is dan de reden dat zulke slimme mensen daar in trappen?
AWM
14 jaar geleden
En nu bedoel je de slachtoffers?
Als je weet wat voor corrupte bende de scientology kerk is dan is het geen blijk van redelijke intelligentie om er lid van te worden of blijven.Volgens mij speelt daar iets anders, macht en geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom noem jij juist deze mensen slim? omdat ze slim lijken in de film? kunst de tekst is geschreven door een ander, dan kan jij ook slim klinken.
Ze zijn gewoon dom om deze kerk aan te hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Redelijk inteligente mensen?Wat is redelijk intelligent eigenlijk.Je gezonde verstand gebruiken is nuchter bekeken een betere optie om niet bij de scientologykerk te behoren.