Hoe zou het kunnen dat boerka's in ons land verhoudingsgewijs vaker worden gedragen door "bekeerde" westerse vrouwen dan door allochtoonse ?

Dat zou een onderzoek hebben uitgewezen, las ik deze week in de krant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Voor grosso modo alle bekeerlingen geldt dat ze "radicaler" zijn dan mensen die ergens van kindsaf aan bijhoren. Of het nu tot de Islam, het communisme (vroeger) of een christelijke beweging is.
Voor hen is de overstap een bewuste keuze, ze hebben zich in hun nieuwe overtuiging verdiept, vaak meer dan mensen die ermee zijn opgegroeid. Het aannemen van de uiterlijke kenmerken is voor hen ook een uitdrukking van het " erbij horen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zal het wel zijn.

Andere antwoorden (3)

Provocatie, aandacht en identiteitscrisis. Klinkt direct, maar denk er maar eens over na. Genoeg meiden die op die manier eindelijk "gezien" willen worden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hiermee bedoel ik dus ook, zich bewust willen afkeren tegen de westerse maatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien roomser willen zijn dan de paus?
Zó blij zijn met hun bekering, dat ze het gelijk voor de volle honderdtien procent willen doen, om te tonen hóé ver ze gaan.
Er nog niet helemaal achter misschien, wat het nieuwe geloof van dag tot dag gaat inhouden, maar wel al de kleding 'helemaal' adopteren.

Zoiets als naar Oostenrijk verhuizen, en alleen nog maar dirndls dragen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha geweldige vergelijking!! Denk overigens dat weinig weten wat dirndls zijn, maar je slaat mijns inziens de spijker op de kop. Dikke plus.
Dat komt doordat niet westerse vrouwen als moslim worden geboren en niet westerse zijn bekeerd in het leven. Hierin heeft de niet westerse vrouw zich verdiept in het geloof voordat zij is bekeerd, tijden het onderzoek voor het bekeren is een sterke (goed) gevoel gecreëerd voor het geloof, wat ten gevolge heeft dat zij zich volledig willen inzetten voor het geloof waardoor zij een boerka gaat dragen. Zij ( niet westerse vrouwen) zijn overtuigd omdat de islam met sterke feiten komt, alleen veel mensen zijn niet bereid om te onderzoeken wat het geloof inhoudt. En het is niet zo dat je per definitie aandacht ermee zoek, want je bent niet te zien..

Hopelijk dat je hiermee antwoord hebt op jevraag.