Wat is de betekenis van de woorden" Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen" toen Jezus stierf aan het kruis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
4.1K

Het beste antwoord

zoals het er staat, vergeef ze, ze wisten het niet, dus veroordeel ze daar niet op.

net zoals met kinderen, ze kunnen heel veel verkeerd doen, maar het maakt niet uit, ze kunnen het meestal niet weten. dat moeten ze nog leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, net als die pubers die nu GV aan het vertrollen zijn.

Andere antwoorden (2)

Daarin vraagt hij aan zijn vader om de massa die zijn kruiziging steunde, en de mensen die hem gekruizigd hebben, zou vergeven voor de daad. Zoals hij zegt: De mensen dachten dat ze met een godslasteraar te doen hadden, en beseften niet wie hij was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarmee gaf Jezus, net als Boeddha, te kennen dat onwetenheid een van de grootste oorzaken is van het lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan en mag Jezus nooit en tenimmer met boeddha vergelijken. dat is appels met peren vergelijken, en wat je erover schrijft begrijp ik ook niet, het Joodse volk wist best wie Jezus was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gepoka: dus je vind dat Jezus ongelijk had? ik vind Jezus altijd op John Lennon lijken, maar Boeddha kan ook ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gepoka, jij vergelijk Jezus ook met Boeddha. Daaruit trek je alleen een andere conclusie. Heel interesssant is trouwens de mogelijk boeddhistische invloed op het gedachtengoed in het NT, dat via de zijdekaravaan zijn weg vond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou laat maar eens zien wat het zelfde is als boeddha?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het altijd nog wel Boeddha zij dingen die Jezus ook zei,Jezus bestond veel eerder als boeddha,Jezus is God zelf