Waarom werken er veel Joden met diamanten?

Hoe is dat ontstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat me raden, je hebt van die verduistering in België gelezen? ;p

Het beste antwoord

Wat haivon schrijft is heel juist ,van een na deel een voordeel maken .daarbij het vergt grote vak kennis ,het is heel moeilijk met grote financiële risico's om van ruwe diamant iets moois te maken ,je moet heel gepast uit een ruwe diamant de groots mogelijke en zo zuiver mogelijke diamant in de slimste vorm slijpen .met risico van breuk enz ja en handels geest ,vertrouwen opbouwen met leveranciers en afnemers . Daarbij een net werk hebben in gebieden (familie of generatie lange banden )waar de diamanten uit de grond komen en of verhandeld worden ! Nogmaals het is een moeilijke kapitaal intensieve bezigheid die niet 123 uit de losse pols tedoen is .ja dit pasten sommige joodse mensen heel goed ! Zeker in amsterdam nogwel maar nu is Antwerpen het centrum .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk uit de tijd dat de joden de eerste geldhandelaars waren. Islamieten mochten dat blijkbaar niet volgens de Koran, Joden wel. Diamanten waren een goed onderpand, maar je moet er wel iets van kennen natuurlijk. Ik denk dat zo van het een het ander is gekomen
12 jaar geleden
Dat komt doordat joden vroeger geen lid mochten worden van een gilde. Slager, schoenmaker, kleermaker, timmerman, mochten ze dus allemaal niet worden. Er was geen diamanthandelaarsgilde, en dus zijn ze zich daarop gaan toeleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beroepen slager en kleermaker werden i Nederland juist wel veel door joden uitgeoefend.