Nee een racist ben je niet per se , maar wel verkeerd bezig, je haat mensen die anders denken dan jij,wat maakt jou denkbeelden beter dan die van hen? Heb jij het gelijk aan je zijde of toch niet? En wie bepaalt wiens denkbeelden correct zijn? Haat is een verspilde vorm van (negatieve) energie,gebruik die energie beter om iets positievs te bereiken en laat de leden van de KKK hun eigen zielige denkbeelden beleven.
Racisme en facisme zijn niet alleen voorbehouden aan de blanke bevolkingsgroepen maar alle volken, en alle rassen maken zich er wel eens schuldig aan, en wie het ook betreft het is altijd verkeerd.
Luister maar eens naar de song van Katie Melua (Spiders Web) dan snap je misschien wat ik bedoel.
en voor de goede orde ook de KKK vind ik verkeerd bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Opzich wel..

Je zou geen racist zijn als je andere culturen niet haat en de kkk ook niet, omdat je het een mening vind ofzo..

Ligt eraan hoe je het bekijkt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Racisme gaat over "rassen". In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Tenzij je de KKK als een ras wilt zien, ben je als je de KKK haat, sowieso geen racist.

Een andere vraag is of het productief is om hatende mensen te haten. Ik probeer dat persoonlijk tot een minimum te beperken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, als je de black panters haat ook niet. omdat je de organisatie haat. je bent rasict als je iemand minacht dicrimineert etc puur op ras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er van af waarom je ze precies haat. Als dat is omdat je vindt dat ze rare kleren dragen, dan ben je geen racist.
Als dat is omdat de (meeste) leden blank zijn, dan mag je dat wel racistisch noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een racist haat, ben je zelf geen racist.
Anders zou je jezelf ook moeten haten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De KKK is toch geen ras. Tuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je de kkk haten?
Ik ben het totaal niet eens met hun standpunten de de dingen die zij doen maar ik heb alleen maar medelij met dat soort mensen.
Als jij die mensen haat ben je geen racist, als je alle personen die bij een ras horen haat dan ben je een racist.
Bijvoorbeeld je haat alle blanken, je haat alle donkere mensen of aziaten.
Maar ik geloof niet dat je een heel ras kunt haten, je kunt hoogstens een probleem hebben met de gewoonten van een bepaald volk of groep mensen.
En dat kun je zo ver uitbreiden als jezelf wilt maar mensen haten die je niet kent is vreemd.
Dat is vaak alleen het gezegde, je bent blijkbaar bang voor bepaalde culturen als je zegt dat je mensen haat.
De mensen van de kkk zijn zeer kortzichtige en zeer bange mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals anderen al aangaven: de KKK is geen ras, dus heeft KKK-haat niets te maken met racisme.

Afgezien daarvan is alle haat contraproductief en daarmee niet echt handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dat ben je beslist niet,het is m.i. eenzeer verpelijke beweging,waar je als weldenkend mens wel tegen moet zijn!

Toegevoegd na 2 uur:
Verpelijke moet verwerpelijke zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de KKK is geen ras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een groepering haat die rasicme tot godsdienst verheven heeft, dan ben jij juist geen racist natuurlijk.

Ik vind dit trouwens een hele vreemde vraag.
Maar het zal wel weer aan mijn liggen...