Jezus komt wel voor, alleen niet als de zoon van god
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord klopt, daarom geef ik een + om balans te krijgen met die - die er stond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil echt onderhand eens weten welke figuren hier op die min zitten te klikken terwijl ze duidelijk niets van het onderwerp af weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen.denkeb dat ze alles weten.haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord klopt helemaal, toch meer minnen dan plussen... Wordt echt tijd dat anoniem minnen niet meer kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Jah!!! Ik ben zelf ook moslim een hij is bij ons zelf ook een profeet
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet helemaal geweldig geformuleerd dit antwoord, maar onjuist is 't niet. Toch weer minnen...
Volgens de Islam is Jezus een Machtig Profeet van God. Islam leert dat er duizenden Profeten geweest die allemaal hetzelfde geloof brachten, voor de noden van hun specifieke gemeenschap. Zo waren er bijvoorbeeld de profeten Abraham, Mozes, David en Jezus. Daarna kwam er volgens de Islam nog één en meteen de laatste Profeet, met name de Profeet Mohammed. Met hem werden de openbaringen van God (in het arabisch: Allah) aan de hele mensheid voltooid. Volgens de meeste Moslims kunnen nu geen Profeten meer komen.

Eén van de geloofsartikelen van de Islam, is het geloof in alle Profeten van God, zonder onderscheid, en in de aan hen geopenbaarde Heilige Boeken. Dit betekent dat iemand die niet in het Profeetschap van Jezus gelooft, dus ook geen Moslim kan zijn.

Volgens de Islam is het echter onmogelijk dat een mens God kan zijn. Dat gaat in tegen het eerste gebod dat er geen god is dan God.

Net als de Christenen, geloven Moslims in de maagdelijke verwekking van Jezus. Beiden delen ook het geloof dat Jezus levend in de hemel is en van daar zal weerkeren.Volgens Moslims is Jezus echter niet gekruisigd en is hij dus ook niet drie dagen dood geweest. Moslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd. Later is Jezus levend ten hemel opgenomen.

Jezus (arabisch: Isa) en zijn Moeder Maria (arabisch: Maryam) worden in de Koran vele malen eervol vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een duidelijk en compleet antwoord. En ook objectief!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NOTE: Ze geloven dat er uiteindelijk wel weer een profeet op aarde zal komen, Jezus/Isa. Maar geen nieuwe. Er zal ook een beproeving komen, een neppe profeet, de''Dajjal''. Ook wel, ''the Antichrist''.
Jawel, als Isa, zoon van Maryam. Belangrijk profeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel. Om precies te zijn zelfs vijfentwintig keer. De Koran verwijst naar Jezus met de naam “Iesa”.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een voorbeeld. In Soera 4:171 staat "Voorwaar, de Messias Jezus, zoon van Maria, is een boodschapper van Allah"".
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's jouw persoonlijke overtuiging misschien ABIB, maar de meeste mensen denken daar anders over. Allah is gewoon een Arabisch woord voor (de) god.
Jezus en zijn moeder Maria (vrede zij met hen beiden) komen veelvuldig voor in de Koran. Allah (God, de Schepper) vertelt over de blijde tijdingen van een kind die de engelen aan Maria gaven en een aantal wonderen die hij zal uit voeren:

(Gedenkt) toen de Engelen zeiden: “O Maryam (Maria), voorwaar, Allah kondigt jou met een Woord van Hem een verheugende tijding aan: zijn naam is de Masih (Messias), ‘Isa (Jezus), zoon van Maryam (Maria), in deze wereld en in het Hiernamaals is Hij een man van eer en hij behoort tot degenen die dicht (bij Allah) staan. En hij spreekt tot de mensen vanuit de wieg en als volwassene en hij behoort tot de rechtschapenen.” Zij zei: “O Mijn Heer, hoe kan ik een kind krijgen terwijl geen man mij heeft aangeraakt?” Hij (Allah) zei: “Zo is het: Allah schept wat Hij wil, als Hij over een zaak bepaalt, dan zegt hij er slechts tegen: ‘Wees’ en het is.” En Hij onderwijst hem de Schrift en de Wijsheid en de Taurat (Thora) en de Indjiel (Evangelie).”[de Koran, 3:45-48]

In andere Verzen van de Koran spreekt Allah met meer details over de aankondiging van Gabriel dat zij een profeet zal baren:

“En noem in Het Boek (de Koran) Maryam, toen zij zich terugtrok van haar familie naar een oostelijke plaats (in de tempel). En zich van hen afzonderde achter een scherm. Vervolgens zonden Wij haar Onze Geest (Gabriel) en hij verscheen aan haar als een volmaakt mens. Zij zei: “Ik zoek mijn bescherming bij de Barmhartige tegen jou, als jij (Allah) vreest. Hij zei: “Voorwaar, ik ben slechts een gezant van jouw Heer, om jou een reine jongen te schenken.” [de Koran 9:6-19]

Op een dag toen Maria de moskee verliet, kwam de engel Gabriel naar haar in de vorm van een man. Zij werd bang vanwege zijn nabijheid en zocht toevlucht bij Allah. Gabriel vertelde haar toen dat hij geen gewone man was, maar een engel gestuurd door Allah om haar aan te kondigen dat zij een rein kind zal baren. Uit verbazing riep zij:

“Zij zei: “Hoe kan ik een jongen krijgen terwijl geen man mij heeft aangeraakt, ik ben geen onzedelijke vrouw.”[de Koran 19:20]

Allah vertelt ons in de Qoer-aan dat de geboorte van Jezus een teken van Zijn Almacht zal zijn en dat net zoals Hij Adam zonder vader of moeder schiep, schiep Hij Jezus zonder vader.

“Hij zei: “Zo is het, jouw Heer heeft gezegd: ‘het is makkelijk voor Mij. En (Wij scheppen hem) opdat Wij Hem tot een Teken voor de mensen maken en als Barmhartigheid van Ons. En het is een vastgestelde zaak.” [de Koran 19:2]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus (vrede zij met hem) komt o.a. voor in de volgende Verzen van de Qoer-aan:

A. Betreffende de 'Zoonschap' van Jezus:

“Dat is ‘Isa (Jezus), zoon van Maryam (Maria), het woord van Waarheid waaraan zij twijfelen. Het is niet passend voor Allah om een zoon te nemen, Heilig is Hij, als Hij een zaak bepaalt, dan zegt Hij er slechts tegen: “Wees,” en het is.” [De Qoer-aan, 19:34-36]

“En zij zeiden: “De Barmhartige heeft Zich een zoon genomen.” Voorzeker, jullie zijn met iets verwerpelijks gekomen. De hemelen staan daardoor op het punt om open te barsten en de aarde om open te splijten en de bergen om uiteen te vallen! Omdat zij een zoon toeschrijven aan de Barmhartige. Het is niet passend voor de Barmhartige om Zich een zoon te nemen. Er is niemand in de hemelen of (op) aarde of hij zal als een dienaar naar de Barmhartige komen.” [De Qoer-aan, 19:88-93]

“Voorwaar, de gelijkenis (van de schepping) van ‘Isa is bij Allah als de gelijkenis (van de schepping) van Adam. Hij schiep hem uit aarde en zei vervolgens tot hem: “Wees,” en hij was.” [De Qoer-aan 3:59]

“O Lieden van de Schrift, overdrijft niet in jullie godsdienst en zeg niets over Allah dan de Waarheid. Voorwaar, de Masih ‘Isa (Messias Jezus), zoon van Maryam (Maria) is slechts een Boodschapper van Allah en Zijn Woord, dat Hij aan Maryam (Maria) zond en uit een Geest (Gabriel) van Hem voortkomend. Gelooft dus in Allah en Zijn Boodschappers en zegt niet (dat Allah) ‘drie’ is. Houdt (hiermee) op, dat is beter voor jullie. Voorwaar, slechts Allah is de Ene God. Verheven is Hij boven de bewering dat Hij een zoon heeft. Hem behoort wat in de hemelen en op de aarde is. En Allah is voldoende als Getuige.” [De Qoer-aan, 4:171]

B. Betreffende Jezus zijnde God:

“En (gedenk) toen Allah zei: “O ‘Isa, zoon van Maryam, heb jij tegen de mensen gezegd: “Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah?” Hij (‘Isa) zei: “Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat had gezegd, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene. Ik heb niets anders gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen: “Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer.” En ik was getuige van zolang ik onder hen was en toen U mij tot U opnam was U de Waker over hen en U bent Getuige van alle zaken.” [De Qoer-aan, 5: 116-117]