Hoe is god ontstaan volgens gelovige?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
14.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Genesis leest, het eerste 'hoofdstuk' uit de bijbel, kun je het daar in vinden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is echt een vraag waar oneindige discussies over gevoerd worden. moeilijk te beantwoorden.

Het beste antwoord

gelovigen uit bijna alle religies zullen zeggen dat god er altijd al was, is en zijn zal.
Mooie gedachte, dat er toch iets is waar de meeste religies het over eens zijn.
Is het overigens zo dat iets éérst moet zijn ontstaan voor het kan bestaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk moet dat. Niks bestaat in 1 keer.
Noem maar 1 ding behalve god en allah enzo die in 1 krer bestaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat bewijst dan dat god/ allah niet zelf gecreeerd is? Want hoe kan het dat deze uitzondering bestaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als God een begin gehad zou hebben, oftewel gecreëerd zou zijn, wie of wat zou dan God gecreeërd hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom word god in eerste instantie neer gezet als een bewust zijn ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerst het is Allah of God, en niet allah of god
Ten tweede Allah betekend niets anders dan God, dus hou op met er verschil tussen te maken.
Ten derde: Wanneer ontstond het heelal zonder de sterren? Niet het was er altijd al. Zoals in de Qor'aan staat: zijn er niet genoeg tekenen voor mijn bestaan? Heelal is er altijd al geweest, heeft geen begin en geen einde. = God is er altijd al geweest, heeft geen begin en geen einde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heelal is niet ontstaan? Niemand weet hoe oud het heelal precies is. Men denkt dat het ongeveer 13,7 miljard jaar geleden is ontstaan tijdens de oerknal. De oerknal wordt beschouwd als de oorsprong van materie, ruimte en tijd. De oerknal was geen knal, maar meer een soort uitdijen waarbij enorm veel energie vrijkwam. Uit die energie ontstond alle materie. Ook ruimte en tijd ontstonden. Kijk even op http://public.web.cern.ch/public/, dan zal je beseffen dat het "bewijs" hiervan ook daadwerkelijk gevonden zal worden... Dit is overigens geen geloof...het heet wetenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@penthesileia voor het verschil is het wel handig om allah en God te zeggen dan weet een lezer tenminste over welke godheid je het hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Inkie weet je ook waar volgens de wetenschap dan de energie vandaan kwam? of is begonnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat God er altijd al was en altijd zal zijn is volgens mij echt de enige correcte waarheid. Want ALS het zo zou zijn dat er niets zo kan ontstaan uit het niets dan zouden wij en alles wat er is er nu ook niet zijn. Want voor ons verstand moet er een begin zijn voor alles anders kunnen wij er nooit bij met ons hele denken/verstand/logica/wetenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar de energie vandaan kwam? God is energie! Lees maar wat Gods woord, de Bijbel, daarover zegt: „Heft UW ogen naar omhoog en ziet. Wie heeft deze dingen geschapen? Het is Degene die het heerleger daarvan zelfs naar het getal uitleidt, ze alle zelfs bij name roept. Vanwege de overvloed van dynamische energie, en omdat hij sterk is in kracht, ontbreekt er niet één [aan]." (Jesaja 40:26) Ploppie: Nederlands sprekende mensen zeggen 'God'. Arabisch sprekende mensen gebruiken het woord Allah. Ze bedoelen daarmee geen andere godheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk voor de wetenschap? Waar komt of hoe is energie ontstaan volgens de wetenschap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste antwoord omdat het blijkbaar zo is volgens hun.
Maar ja. Iets KAN er gewoon NIET zijn zonder te ontstaan.

Andere antwoorden (10)

God is eeuwig, dus heeft altijd bestaan en bestaat altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwaar minnen? Het is hetzelfde antwoord als wat hieronder staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij een compensatieplusje hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zo is het wel volgens een gelovige, of je het er nou mee eens bent of niet, dus minnen heeft geen zin,
"God is er altijd geweest en zal ook altijd blijven bestaan"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
God is niet ontstaan, omdat begrippen al begin en eind, tijd en ruimte, oorzaak en gevolg op god niet van toepassing zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de gelovigen is God er altijd geweest en zal Hij er ook altijd blijven.
http://www.overvloeiendegenade.nl/ufos/yahwehelohim5.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interessante link met boeiende verhalen!
God is de Alfa en Omega.

Aangezien God, per definitie de Schepper is van het ganse universum is Hij de Schepper van de tijd. Derhalve is Hij niet gelimiteerd door tijdsdimensies, die Hij immers zelf schiep. Hij heeft geen begin—God is ‘de Hoge en Verhevene, die de eeuwigheid troont’ (Jesaja 57:15). Daarom is Hij ook door niets teweeggebracht.

De relativiteitstheorie van Einstein stelt dat tijd verband houdt met materie en ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens gelovigen is god niet ontstaan maar eeuwig. Hij heeft geen begin en geen einde. De vraag zou dan ook moeten luiden "Hoe is god ontstaan volgens ONgelovigen?"
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou de vraag zo moeten luiden? Die is toch helemaal niet moeilijk te beantwoorden? Mensen die niet in een god geloven zijn van mening dat een god bedacht is door mensen en daarom dus ontstaan is in het brein van de mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel een leuke en gerechtvaardigde vraag. De antwoorden zijn zoals verwacht. Een gelovige gelooft een een god die altijd al bestaan heeft. Een ander ziet dit als een poging van hem, om de wereld te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie niet gelooft dat God bestaat kan hier geen mening over hebben. Voor zo iemand geldt: wat niet bestaat is niet ontstaan.
Een ongelovige denkt alleen : 'er is geen God'. Misschien denkt hij wel, dat wij (gelovigen) God bedacht hebben.
hij was er gewoon. hij asembleerde zich zelf uit het niets....maakte de aarde in 7 dagen en van adam zijn rib maakte hij eva, die werd verleid door een pratende slag om van de magische boom verboden vruchten te eten.
al vind ik dat erg moeilijk om te geloven, dus doe ik dat ook niet.

conclusie; er is geen god, (althans niet zo als men beweert.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat jij een begrip niet kunt laten groeien omdat je kennis groeit, is nog geen reden om iets dood te verklaren. (afgeleid van Connie Palmen).
Het Christendom mag dan beperkingen hebben, je moet niet vergeten dat vele mensenmonden en handen de teksten verdoezeld hebben waardoor het in deze tijd moeilijk toe te passen is op je eigen kennis. Gelukkig zijn er nog andere geloven buiten het Christendom, die niet verdoezeld zijn. Het zou je inlevingsvermogen goed kunnen doen om iets over deze andere geloven te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met je eens, iets kan er gewoon niet zijn uit het niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@penthesileai: ieder clubje vindt van zichzelf - net als jij blijkbaar - dat alleen zij het ware geloof aanhangen. Of niet verdoezeld zoals jij het noemt. Zonder die egocentrische visie zou er een stuk minder oorlog zijn geweest. religie is per definitie een bron van oorlog, niet van vrede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@penthesileia
zelf heb ik totaal geen interesse mijn energie te verspillen in het inleven van een sprookje. ik kan mijn tijd beter besteden dan aan een denkbeeldige vriend. bijvoorbeeld:
"afrika" inplaats van bidden om minder ellende kan je ook je handen uit je mouwen steken en zelf je eten verbouwen en je leven zin geven. ook op dat gebied schiet religie tekort. alles moet maar magisch uit de lucht komen vallen bij die mensen. Religie Houd de mensen onwetend.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het hartstikke moeilijk om te geloven dat er uit een knal of uitdijing of wat dan ook, alles is ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste woodknight, wat jij in je antwoord beweert is niet wat werkelijk in de Bijbel staat. Onbekend maakt onbemind.
Hetzelfde geldt voor (ware) Christenen, die ken jij waarschijnlijk ook niet. Dat zijn echt geen mensen die niet de handen uit de mouwen steken, geen verantwoordelijkheid nemen (en alleen maar zitten te bidden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er word ook geloofd omdat mensen bang zijn.
ze zoeken steun en iemand om op te kunnen bouwen te zondigen of de schuld op te leggen.
het is niet dom, het is simpelweg gebrek aan veiligheid op deze wereld!
Op deze vraag is geen antwoord.

omdat er zo veel gelovigen zijn en deze allemaal een andere manier van denken en geloven hebben.

wat betekend dat dit voor elke gelovige anders kan zijn.

Naar mijn mening is het geloof onstaan ( of god ).
Door de mens zelf ( niet 1 persoon ). Naar mijn mening is dit gekomen doordat mensen die niets kennen of weten wel nadenken over dingen. we voelen ons slecht we voelen ons goed.

deze gevoelens worden soms overdacht op momenten van rust. of van drukte tijdens emotionele pijn.

Door te denken over dingen fantaseren tijdens bepaalde gedachten gangen kunnen we ons opvrolijken.
ik geloof !!! <<< dat er iemand is geweest die bedacht als ik dit nou gewoon een naam geef, voor de ene god voor de andere wat anders. dan kunnen mensen zich daarin herkennen.

andere erkende dit en daarvanuit zijn verhalen onstaan.
welke onstaan zijn uit de gevoelens welke we kregen wanneer wanner we sip waren en vervolgens van het en op een andere moment weer goed was.

zoals veel verhalen in de bijbel is vervelends weer geven wat vrijwel altijd goed eindigt.

elk verhaal zijn eigen moraal.

Hoe god is ontstaan volgens mij. Door de mens zelf.

Dit antwoord is gebaseerd op mijn mening en mijn manier van kijken naar het geloof.

Indien dit dus offensief is beledigend mijn excuses voor het geven van mijn beeld over het geloof.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wilde hieraan toevoegen dat naar mijn mening iedereen gelovig is alleen geven sommige het geen naam.

om zichzelf misschien niet in een hokje te plaatsen of omdat men het onnodig vind zijn of haar geloof een naam te geven. Geloof is alles wat we doen. als ik tegen je zeg dat ik morgen jarig ben geloof je dat of niet. hoe dan ook door jou interpretatie en handeling op mijn opmerking creer je zelf een geloof of het waar of niet waar is of wat dan ook. nog maals geloof zit in alles. en al het geloof is anders.

2 christenen naast elkaar zijn niet 2 mensen die hetzelfde geloven alleen de naam van het geloof is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
God is de alpha en omega .
begin en eind .

Toegevoegd na 1 minuut:
oops reactie is algegeven .
daarom niet minder gemeend .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
god is overal.
het zit in elk stukje, mens, dier, plant etc.
hij is ontstaan door liefde. sinds er organismen zijn die liefde/vriendschap/blijheid voelen.
dat geloof ik.