Hoe is god ontstaan volgens gelovige?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

gelovigen uit bijna alle religies zullen zeggen dat god er altijd al was, is en zijn zal. Mooie gedachte, dat er toch iets is waar de meeste religies het over eens zijn. Is het overigens zo dat iets éérst moet zijn ontstaan voor het kan bestaan?

God is eeuwig, dus heeft altijd bestaan en bestaat altijd.

"God is er altijd geweest en zal ook altijd blijven bestaan"

God is niet ontstaan, omdat begrippen al begin en eind, tijd en ruimte, oorzaak en gevolg op god niet van toepassing zijn.

Volgens de gelovigen is God er altijd geweest en zal Hij er ook altijd blijven. http://www.overvloeiendegenade.nl/ufos/yahwehelohim5.html

God is de Alfa en Omega. Aangezien God, per definitie de Schepper is van het ganse universum is Hij de Schepper van de tijd. Derhalve is Hij niet gelimiteerd door tijdsdimensies, die Hij immers zelf schiep. Hij heeft geen begin—God is ‘de Hoge en Verhevene, die de eeuwigheid troont’ (Jesaja 57:15). Daarom is Hij ook door niets teweeggebracht. De relativiteitstheorie van Einstein stelt dat tijd verband houdt met materie en ruimte.

Volgens gelovigen is god niet ontstaan maar eeuwig. Hij heeft geen begin en geen einde. De vraag zou dan ook moeten luiden "Hoe is god ontstaan volgens ONgelovigen?"

hij was er gewoon. hij asembleerde zich zelf uit het niets....maakte de aarde in 7 dagen en van adam zijn rib maakte hij eva, die werd verleid door een pratende slag om van de magische boom verboden vruchten te eten. al vind ik dat erg moeilijk om te geloven, dus doe ik dat ook niet. conclusie; er is geen god, (althans niet zo als men beweert.)

Op deze vraag is geen antwoord. omdat er zo veel gelovigen zijn en deze allemaal een andere manier van denken en geloven hebben. wat betekend dat dit voor elke gelovige anders kan zijn. Naar mijn mening is het geloof onstaan ( of god ). Door de mens zelf ( niet 1 persoon ). Naar mijn mening is dit gekomen doordat mensen die niets kennen of weten wel nadenken over dingen. we voelen ons slecht we voelen ons goed. deze gevoelens worden soms overdacht op momenten van rust. of van drukte tijdens emotionele pijn. Door te denken over dingen fantaseren tijdens bepaalde gedachten gangen kunnen we ons opvrolijken. ik geloof !!! <<< dat er iemand is geweest die bedacht als ik dit nou gewoon een naam geef, voor de ene god voor de andere wat anders. dan kunnen mensen zich daarin herkennen. andere erkende dit en daarvanuit zijn verhalen onstaan. welke onstaan zijn uit de gevoelens welke we kregen wanneer wanner we sip waren en vervolgens van het en op een andere moment weer goed was. zoals veel verhalen in de bijbel is vervelends weer geven wat vrijwel altijd goed eindigt. elk verhaal zijn eigen moraal. Hoe god is ontstaan volgens mij. Door de mens zelf. Dit antwoord is gebaseerd op mijn mening en mijn manier van kijken naar het geloof. Indien dit dus offensief is beledigend mijn excuses voor het geven van mijn beeld over het geloof. Toegevoegd na 1 uur: Ik wilde hieraan toevoegen dat naar mijn mening iedereen gelovig is alleen geven sommige het geen naam. om zichzelf misschien niet in een hokje te plaatsen of omdat men het onnodig vind zijn of haar geloof een naam te geven. Geloof is alles wat we doen. als ik tegen je zeg dat ik morgen jarig ben geloof je dat of niet. hoe dan ook door jou interpretatie en handeling op mijn opmerking creer je zelf een geloof of het waar of niet waar is of wat dan ook. nog maals geloof zit in alles. en al het geloof is anders. 2 christenen naast elkaar zijn niet 2 mensen die hetzelfde geloven alleen de naam van het geloof is hetzelfde.

God is de alpha en omega . begin en eind . Toegevoegd na 1 minuut: oops reactie is algegeven . daarom niet minder gemeend .

god is overal. het zit in elk stukje, mens, dier, plant etc. hij is ontstaan door liefde. sinds er organismen zijn die liefde/vriendschap/blijheid voelen. dat geloof ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100