is een een link te leggen tss het gebruik van een hostie in de kerk en zonaanbidding ?

er zijn beweringen dat dit gebruik zou zijn overgenomen uit het oude Egypte.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.5K

Het beste antwoord

Er zijn linken te leggen tussen zo goed als alle kerkelijke gebruiken en die uit de pré christelijke tijd. Dus deze lijkt me heel aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deel je mening +je

Andere antwoorden (3)

Nee, een hostie verbeeld het lichaam van Jezus, de wijn zijn bloed.

Toegevoegd na 35 minuten:
De hostie en de wijn zijn afgeleid van het laatste avondmaal van Jezus, wat weer de viering was van de uittocht uit Egypte. Misschien dat hier iets van een link ligt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er is geen link lichaam van hosti is het lichaam van christus volgens de katholieke kerk...

Er zijn wel verschillende denkwijzen hierover gehanteerd door verschillende mensen :

1. De protestanten en andere christenen :

Zij denken dat de katholieke kerk de babylonische hoer is uit openbaring 17 en 18 in de bijbel.

De items die zij aanhalen zijn :
Een vrouw is een kerk in de bijbel altijd een hoer is dus een valse kerk.

zie video voor meer informatie en argumenten waarom:
part 1:http://www.youtube.com/watch?v=toBOML5W4uQ
part2: http://www.youtube.com/watch?v=ofpa6npXQoY&feature=related
In deze video leggen ze ook stukje uit over de hosti...

2. Atheisten die geloven dat het christendom een religie is die afstamt van oude egyptische geloven :
De film zeitgeist :he Greatest Story Ever Sold
http://www.youtube.com/watch?v=BNf-P_5u_Hw

Natuurlijk heb je ook de denkwijze van de katholieke zelf die geloven dat men de hosti gebruikt als herdenking van het bloed van christus.

Hopelijk heb je er wat aan!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij van niet.
Ik had op mijn spreekuur laatst een mevrouw die vertelde zonaanbidder te zijn. Mijn eerste ingeving was om te lachen en te zeggen dat ik dat ook was. Maar ze was ernstig en na later te hebben gegoogled bleken het duivelaanbidders te zijn. Ik vond het eigenlijk maar doodeng.

De hostie in de Katholieke kerk geeft het lichaam van Christus aan evenals het brood in de Protestante kerk.
Het is dus een groot wezenlijk verschil en niet met elkaar te vergelijken. Je zou er een hele grote groep mee kwetsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je bijdrage, +je Het lijkt allemaal eng te zijn idd, toch de moeite waard om na te gaan zonder de bedoeling anderen te kwetsen. De bijbel geeft de raad om alles te onderzoeken, op deze wijze zal de waarheid ons vrijmaken van alle niet bijbelse leer. Toevallig ben ik het volgende tegen gekomen: http://www.chick.com/reading/tracts/0074/0074_01.asp Klopt dit, dan is het griezelig.
Klopt het niet, aanvaard ik het ook, mijn zoektocht gaat verder. ;-)