als een gelukspoppetje breekt krijg je dan ongeluk?

als je ervan uitgaat dat een gelukspoppetje echt geluk brengt.

ik had een gelukspoppetje dat nu per ongeluk kapot is.
sinds dat dat gebeurde heb ik alleen maar ongeluk.
ik word gepest op school, ik ben de hele dag moe, het gemiddelde van al mijn cijfers is lager geworden, de pont gaat elke dag als ik er net als ik aankom weg, ik had een reactie gegeven op een filmpje op youtube(de reactie was niet slecht bedoeld) nu is de persoon die het filmpje heef geupload boos op mij en heeft met verschillende accounts al mijn filmpjes met een duimpje naar beneden beoordeeld, mensen worden boos om mijn advies en reacties, mijn vrienden lachen om gemene reacties van mensen die mij pesten, ik ben ineens heel erg onzeker, ik voel me heel erg alleen, ik ben heel erg verkouden, ik zweet snachts heel veel, ik heb spierpijn, ik heb heel veel huiswerk en nog veel meer...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.7K
Kimath
12 jaar geleden
En dat allemaal door zo'n klein poppetje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een poppenkast om een poppetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij denkt misschien dat het niks is , maar ik denk elke dag als ik op de pont sta erover om in het water te springen, of op een andere manier zelfmoord te plegen.
Kimath
12 jaar geleden
Dan denk ik toch dat er meer aan de hand is dan alleen dat kapotte poppetje.
Ik zou eens naar een psycholoog gaan om hier aan te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit allemaal tussen je oren.
Heeft niets te maken met het poppetje.
Ik zou zeggen: Ga hulp zoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft niets met het poppetje te maken. Het is een samenloop van omstandigheden, hooguit aangewakkerd door jouw negatieve uitgangspunt dat je ongeluk zult hebben. Neem een positievere houding aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik spreek een gebedje voor je uit..want het lijkt vervelend voor je. Ik verbreek het ongeluk wat over jou is of lijkt uitgestort in Jezus Naam.
We vragen vergeving voor dit poppetje in aanschaf.
Ik spreek zegen uit over je en wijsheid en voorspoed en gezondheid, ook in Jezus Naam, de Zoon van de Levende God.
Voorspoed zal je deel zijn en God loves you. Nu lekker verder leven met je jonge leven en niet meer aan denken of eentje kopen.

Antwoorden (10)

Zelfs als je gelukspoppetje niet gebroken was geweest had je nog steeds veel huiswerk gehad.
Het zijn gewoon allemaal zaken die per toeval bij mekaar komen. Het heeft niets te maken met dat poppetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, want doordat ik niet kan slapen heb ik weinig energie en val ik in slaap tijdens mijn huiswerk.
Als jij het wil geloven komt het door het poppetje.

Het is aan jou of dit door het poppetje komt of niet, mag je dus zelf kiezen wat jou het beste uitkomt.

Wel makkelijk zo'n poppetje de schuld geven, ligt de verantwoording tenminste niet bij jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof er niet in maar ik vraag of dat kan.
net als dat bijgeloof dat als je een spiegel breekt je ongeluk hebt enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar geef ik ook antwoord op , als jij dat wil dan kan dat.
Je moet er dus zelf in geloven, dan kan het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar jij gelooft er niet in, dus komt het niet door het poppetje.
Jouw poppetje is er gewoon nog hoor.
Dat hij is gebroken of je hem niet kan zien, betekent niet dat hij geen geluk meer brengt.

Sommige mensen geloven in GOD, iets dat je niet kan zien en ook nooit kapot kan gaan.

Het voordeel hiervan is dat het niet kan breken, je kan het niet kwijtraken, eigenlijk kan het niks. Maar omdat je erin geloofd kan het alles.

Dus het maakt niet uit waar je in gelooft. Als je maar gelooft. Ook zonder poppetje kan je alles.

Maar het allerbelangrijkste ben jij. Zonder jou kon het poppetje je nooit geluk brengen.

Jij bent degene die belangrijk is. je moet wat meer in jezelf geloven. Dat is wat jou geluk brengt.

Zonder jouw kan er geen geluk zijn, zonder jou heeft het geen zin voor jouw geluk om te bestaan.

Dus is het er nog steeds, je moet het alleen geloven ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er niet van uitgaan dat een gelukspoppetje jou je geluk brengt. Dat is grote onzin natuurlijk. Het zou jammer zijn dat je het verloop van je leven zou laten bepalen door zulk bijgeloof. Je bent zelf verantwoordelijk voor het wel en wee in je leven en niet zo'n zielloos ding. Zo'n poppetje dient alleen maar als een placebo medicijn. Als jij in dat medicijn gelooft kan het je misschien helpen te genezen. Geloof je er niet in dan helpt het uiteraard ook niet. En ja, je hebt van die dagen dat alles verkeerd gaat maar dat heeft niets te maken met het breken van het poppetje. Laat je leven niet beïnvloeden en verpesten door flauwekul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook een gelukspoppetje in een jaszak zitten. Maar niet omdat ik er in geloof, maar omdat het uit het hart kwam van de goede gever.
Ik kan ook niet zeggen dat het mij geluk brengt nu ik er zo over nadenk. Er gaat nog vrij veel mis bij mij hoor.
Hecht niet te veel waarde aan dat poppetje. Je zegt dat je er niet in gelooft, maar toch denk je stiekem dat het ONgeluk brengt nu het gebroken is.
Het zijn allemaal verklaarbare dingen die er gebeuren.
Je bent moe, verkouden, je zweet, hebt spierpijn enz. Gewoon een licht zomergriepje.
Eerder van huis gaan voor die pont. Die vaart ws. op vaste tijden.
Boze mensen t.g.v. jouw reactie: je reageert waarschijnlijk eerlijk en direct. Dat zit in je karakter. Hoewel; je stelt een andere vraag hoe je dat beter kan doen!
Heus, het is een periode. En dat gaat weer voorbij.
Veel geluk! Bessy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je had op school bérgen vrienden, haalde hoge cijfers, was heel gelukkig, en toen brak dat poppetje en was dat allemaal over?
Kom, gebruik je verstand. Zo'n poppetje is een prulletje wat met honderden tegelijk door onverschillige mensen in elkaar gedraaid wordt. Zo'n dingetje heeft echt geen invloed op jouw leven.
Als je echt zo miserabel bent als je schrijft, ga dan hulp zoeken. Er is waarschijnlijk wel maatschappelijk werk op school, of je mentor. Desnoods je huisarts. Maar schuif het niet af op een prulpoppetje (of haal er anders nog een stuk of wat bij de wereldwinkel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zo was t wel eigenlijk
ik stond voor elk vak gemiddeld boven een 9!
Nu rond de 7.
Het poppetje is onvervangbaar ik had m gekregen van een vrouw toen ik op vakantie was in mexico.
Ik raakte in contact met haar in een restaurant, zij had het poppetje gekregen van haar moeder de vrouw wist al dat ze binnenkort dood zou gaan. Ze gaf het poppetje aan mij ookal kende ze me pas een uurtje ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan het zijn dat je narigheid niet komt doordat het poppetje geluk bracht, maar doordat je vertrouwde op dat poppetje en uit je evenwicht kwam toen het kapot ging.
Dan zou ik nog steeds adviseren om iemand te zoeken om mee te praten. Hoe komt het dat je dan zo leunt op zo'n geschenkje, hoe aardig en bijzonder ook.
Nee, dat poppetje zelf deed echt helemaal niets. Weet je wie zorgde voor jouw geluk voordat dat poppetje brak? Jijzelf! Het gebeurde allemaal door jou. Je voelde je zeker, en mensen reageerden daar op een fijne manier op.

Maar jij had niet door dat je het zelf was. Je legde je vertrouwen in een poppetje, en in plaats van dat poppetje alleen te zien als symbóól van jouw geluk, begon je het te zien als óórzaak van je geluk.

Dus toen het poppetje brak, dacht je dat het met je geluk gedaan was. Dus word je onzeker, trek je het je veel meer aan wat mensen zeggen, waardoor mensen ook weer anders op jou reageren, raak je zo in de stress dat je er lichamelijke klachten van hebt en dat je resultaten op school eronder leiden.

Maar weet je wat het is? Dat gebeurt allemaal ook niet vanwege dat poppetje. Geen ding kan dat soort dingen met jou doen. Ook nu ben je het helemaal zélf. En dat is goed nieuws. Het betekent namelijk dat jij het in je hebt om het tij te laten keren en je oude geluk terug te krijgen.

Ik zou je wel aanraden om met een volwassene te praten over hoe je je voelt. Je ouders, een mentor, een vertrouwenspersoon. Misschien heb je wat hulp nodig om terug te komen op die goede plek in je leven. Maar gelukspoppetje of niet: je weet al dat je het kán, je hebt het al eerder gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe jij je voelt ligt niet aan dat poppetje. Want: scherven brengen geluk, toch?
Dus is er iets anders aan de hand.
Je let meer op dingen die tegenzitten en stapelt dat in je hoofd tot een grote donkere wolk. Maar wolken drijven over, of regenen leeg. Dat zal in jouw situatie ook gebeuren.
Misschien is het slim om eens te praten met iemand.
En als je zoveel waarde hecht aan een gelukspoppetje, zou ik een nieuwe regelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is mijn antwoord al lang gegeven. Toch wil ik het je nogmaals duidelijk maken:
- het ligt echt niet aan het poppetje!

Maar ondertussen voel jij je wel ongelukkig en heb je het gevoel dat alles je tegen zit. Als dat gevoel nog lang aanhoudt, dan raad ik je (ook) aan, professionele hulp te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat iets anders je geluk brengt dat niet zo snel stuk gaat bijvoorbeeld je Huis ofzo. Als je daarin gelooft wordt alles vanzelf beter