Waarom wraak op dood Bin Laden in Pakistan & Afghanistan?

http://www.nu.nl/buitenland/2513883/tientallen-doden-bij-eerste-wraakactie-dood-bin-laden.html

Volgens dit nieuwsbericht stelt Al Qaeda dat ze meer aanslagen gaan plegen in Pakistan & Afghanistan vanwege de dood van Bin Laden. Nu kan in mij vergissen maar ik dacht dat deze landen niets met zijn dood te maken hadden en dat juist Pakistan niet op de hoogte is gebracht om ervoor te zorgen dat ze hem niet konden waarschuwen. Waarom dan toch juist daar aanslagen plegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Antwoorden (4)

de mensen die deze aanslagen plegen zijn compleet ontspoort. ten eerste heeft pakistan wel geholpen bij de missie. en al qaeda is gewoon door en door verbittert meer anti-amerika kan je niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk vooral ook haat tegen het 'westen'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de amerikanen meer doden hebben gemaakt in het oosten dan het oosten heeft gemaakt in de hele wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies, soms lijkt het wel alsof ze zich gedragen als een jaloers kind. wat je niet krijgen kan maakt men dan kapot...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ nicktheG Actie Reactie. wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. zo lang al qaeda actief is zal amerika dat ook blijven.
Bin Laden was ondergebracht in Pakistan en is daar gestorven. Ik denk dat ze hen als mede schuldige zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bin Laden is een symbool voor anti-westers. Hij heeft een hele hoop aanhangers in grote delen van de wereld. Ook de landen die jij noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerika heeft nu veel legereenheden in die landen
Als je die dan aanvalt hoef je niet zoveel te plannen
als je amerika zelf wilt aanvalen kost dat je jaren en jaren