waarom luiden de kerklokken NU om 19.15 uur? (rooms-katholieke kerk)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Tilburg of elders?

Het beste antwoord

hier luiden de hele dag de klokken .. het is allerheiligen..vandaar er meer missen worden gegeven..
en morgen is het dodenherdenking.

Toegevoegd na 43 seconden:
daarom luiden de klokken

Toegevoegd na 43 seconden:
daarom luiden de klokken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan zal er waarschijnlijk een mis op handen zijn.
de klokken roepen de gelovigen op.
13 jaar geleden
Volgens mij is dat om tegen het seksueel misbruik te protesteren. In heel Europa (oa in 't Vaticaan) zijn vandaag namelijk demonstraties daartegen.

Waarom ze dan op dít tijdstip luiden, weet ik niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het antwoord hieronder is meer waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat er iemand begraven wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het vandaag Allerheiligen is een rooms-
katholieke feestdag. Die in België en duitsland nog een verplichte feestdag is.Waardoor alle mensen vrij hebben en daardoor in de gelegenheid zijn deel te nemen aan de diensten rondom deze feestdag.