Waar online kan ik uitleg vinden over de Koran?

Ik heb de Koran maar eens opgepikt bij de bieb en wil hem gaan lezen. Nou zal ik echter vast en zeker veel delen tegenkomen waarbij ik vraagtekens heb. Is er een site die uitleg geeft bij de Koran-teksten?

Ik zoek in elk geval een gematigde, maar extremere uitleggingen zijn ook welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind geloof interessant. Ik wil graag weten wat mensen geloven, waarom, waar ze hun handelen op baseren. En, wie weet, haal ik er nog wel wat zinnigs uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk kun je er wat zinnigs uit halen. Je kunt ook de koran kopen in losse delen, vertaald in het nederlands. Jammer genoeg is de vertaling best slecht en moeilijk te begrijpen. Wellicht kun je op youtube wel terecht. Maar wel leuk dat je zo'n interesse hebt zeg :o Zie je ook niet zo vaak meer, hoewel ik wel 2 nederlanders ken die moslim zijn geworden :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristalla: Bedankt, ik zal eens kijken of ik dat bij de bieb te pakken kan krijgen (heb niet het budget om over elk onderwerp een berg boeken aan te schaffen). @Sara: Moslim ga ik niet worden hoor. Ik geloof niets en zal dat ook nooit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat begrijp ik. Maar leuk dat het je gewoon interesseerd ;)

Het beste antwoord

Via de site www.koran.nl kun je uitleg krijgen over de koran. Je kunt vragen stellen, maar er staat ook al veel uitgelegd op de site zelf.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me een goeie site, bedankt.

Andere antwoorden (3)

Er zijn verschillende plekken. Het is eigenlijk altijd in het Engels.

http://www.tafsir.com/
http://quran.worldofislam.info/tafsir/index.htm

Als moslim is het al redelijk lastig lezen en eigenlijk als leek niet toegestaan te interpreteren. Als niet-moslim zal het waarschijnlijk nog lastiger zijn...

Google anders ook op tafsir.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf kijk ik op www.ontdekislam.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze site heeft ook veel extra informatie (Modern engels):

http://www.theholybook.org/component/option,com_frontpage/Itemid,1/

Succes.