Wie weet er een mooie bijbeltekst (zie omschrijving).

Voor een goede kennis (vrouw) die momenteel chemotherapie ondergaat ben ik op zoek naar een mooie bijbeltekst die haar een hart onder de riem steekt. Omdat ik zelf niet gelovig en ook niet op de hoogte ben van dit soort teksten hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie wel dat je het goed bedoelt, maar als je er zelf niet in gelooft moet je zo'n tekst niet opschrijven. Schrijf gewoon vanuit je hart dat je hoopt dat ze goed door die chemo's heen komt en dat ze weer beter wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sluit me aan bij Maeve, op deze manier maak je het Woord van God krachteloos. ;-) Schrijf enkele regels op vanuit je hart. ;-)
Oprecht sterkte en moed toegewenst voor de zieke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent zelf niet gelovig. ik hoop dat de persoon voor wie je de tekst zoekt dat wel is, anders is de kans groot dat je hem/haar ermee beledigt. veel mensen vinden bijbelteksten nogal een schrale troost, zeker op het moment dat er iets heel ergs gebeurt en dat mensen dan gaan verkondigen dat god daar een bedoeling mee heeft of dat ze het straks beter hebben of dat soort (soms goedbedoelde) nonsens.

Antwoorden (9)

psalm 91;4

hij zal je beschermen met zijn vleugels,
onder zijn wieken vind je een toevlucht,
zijn trouw is een veilig schild.

ik zou er ook nog een persoonlijk berichtje bijzetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie tekst ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Wees niet bang voor wat er gebeuren gaat,God helpt je beschermt je,en is je houvast.je kunt alles tegen hem zeggen ,al is het nog zo erg hij begeleid je in alles.Vertrouw op hem en aanvaard zijn liefde,met deze moeilijke periode.

(En zeker positief blijven denken)

Heel veel sterkte lieve ?

Dit is niet uit de bijbel,maar dit kwam gewoon in mijn op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jozua 1:9 kan je in verschillende vertalingen vinden, ook online
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Psalmen vind je verschillende mooie teksten. Ik raad je aan om zelf daar eens door heen te bladeren, zodat je iets vindt dat bij jou past, maar ook bij haar. Om toch een voorzet te doen:

Psalm 86:11-13:
God, toon mij Uw weg, opdat ik wandele in Uw waarheid, Vervul enkel mijn hart van de vrees voor Uw Naam; dan zal ik U hartelijk danken, mijn Heer en mijn God, En Uw Naam verheerlijken voor eeuwig! Want dan toont Gij mij Uw grootste ontferming, En redt Gij mij uit het diepst van de afgrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al ging ik ook in een dal der schaduw des doods,
ik zou geen kwaad vrezen,
want Gij zijt met mij;
Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij.

Psalm 23-4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alsjeblieft :)
kijk eens op
http://www.oneliners-and-proverbs.com/hollands/evangelie.html

mijn favoriete quote site
Bronnen:
12 jaar geleden
Ik vind het niet leuk om te lezen hoe mensen denken over de omschrijving van deze vraag... Ze vraagt toch niet of ze wel of niet voor een Bijbeltekst moet gaan?

Ik weet zo 123 geen Bijbeltekst maar wel een religieus gedicht:

God, ik voel pijn in mijn lijf
maar, dat staat buiten kijf
met wat Uw Zoon heeft geleden.
er wordt nog steeds voor Hem gebeden.

Als Vader heeft U alles meegemaakt
en wat mij vandaag het meeste raakt
is dat alles van toen, ook mijn leven
nog steeds bezig is met overleven.

Nee, U verbrak niet alle banden
ondanks Uw Zoons gewonde handen.
Ik begrijp nu: U deed dit ook voor mij
zo maakte U toen al mijn geest vrij.

De zorgen en pijn aan het kruis
staan symboliek voor mijn thuis.
Hoe hoog de bergen ook zijn
U verlost mij van de ergste pijn.

Elk obstakel in mijn leven
heeft U een naam gegeven.
Mijn hulp komt van U, o Heer,
door U is er in mijn leven minder zeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee... Sorry...
Als je zelf niet gelovig bent, vind ik het eigenlijk wel vreemd, dat je een Bijbeltekst wilt aanhalen.

Ik vind Psalm 91 wel mooi (er is hier al een mooi vers uit genoemd), maar het liefst zou ik de toekomstbelofte aanhalen die in Openbaring 21: 3 en 4 staat: "Zie, de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen verblijven en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. En Hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jesaja 41:10 Vrees niet, want Ik ben met u; zie niet angstig rond, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met mijn heilrijke rechterhand.

Zie, God is mijn heil, ik vertrouw en vrees niet, want mijn sterkte en mijn psalm is de HERE HERE, en Hij is mij tot heil geweest” (Jesaja 12:2).

Veel wijsheid.