Hoe komt het dat veel christenen tegen reiki zijn?

Ken de boom aan zijn vruchten staat er in de bijbel. Een reiki behandeling zorgt ervoor dat alles weer in balans komt, ziel, lichaam en geest.
Goede vruchten dus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
13.7K

Het beste antwoord

Veel christenen zijn geen christenen. Een Christen is een volgeling van de Christus die pure Liefde is.
Christus Jezus veroordeelde niet, maar wees wel op boze gedachten, voorwendselen en motieven.
Zaken als handoplegging e.d. hebben altijd bestaan, maar nergens in de bijbel zul je lezen dat Jezus dat bestreed of veroordeelde.

Waar het altijd om gaat is Liefde: Hij die de Liefde kent en als kanaal daarvoor fungeert, doet uiterlijk wellicht dezelfde zaken als een ander, echter hij houdt zich aan de wet 'geen schade te doen' en kent de universele wetmatigen van hemel en aarde en handelt met hart en ziel, geInspireerd door Geest.

Het doet er niet welke naam een handeling heeft, waar het om gaat is of er uit Liefde gehandeld wordt of uit eigen-liefde die kortzichtig is. Door Liefde wordt verbonden wat gescheiden en verdeeld is, nadat het geheeld is van gebroken structuren. Door Liefde wordt het goddelijk bewustzijn dat in de kiem van elke mens huist aangewakkerd en daardoor zal deze kiem of vonk ontvlammen.
Er zijn mensen, die hoeven maar in de buurt van iemand te zijn die iets werkelijk nodig heeft om dat aan te vullen uit zichzelf als dat gewenst is. Zij handelen nooit, want het is de Geest die de handeling verricht, door hun handen, mond, ogen of gedachten.

Veel christenen maken zich nogal druk om zaken die zij niet kennen, en geven er het woord 'occult' aan, wat simpelweg betekent 'geheim', of 'verborgen'. Iets wat occult is, is daarmee niet des duivels. Alles wordt bepaald door Motief, is het uit Geest of uit zelf-zucht. Door de uitwerking als vrucht te zien herkent men de boom niet, want niet de zichtbare uitwerking is de vrucht, maar de onzichtbare uitwerking die het gebeurde op de ziel van de ander heeft gehad herkent men de boom.

Dat geen mens zich aanmatigt te zeggen dat hij dit herkennen kan, want juist zij die daar prat op gaan zijn in beginsel degenen die zichzelf misleiden, en door de overtuiging ook weer anderen meetrekken. Zij die zich mee laten trekken stemmen daarmee in. Daarom zei Paulus nogal resoluut: toets en onderzoekt alles, en behoudt het goede

groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Basaal, dit is een antwoord volkomen naar mijn hart en precies zoals ik het ook zie.
Je hebt het daarbij nog eens heel goed verwoord.
Ik heb, kan, wil en hoef hier niets aan toevoegen.
Dikke +1.

Andere antwoorden (7)

Volgens de bijbel is iedere kracht die niet van God komt demonisch. Gezien er nergens in de bijbel een aanwijzing staat die je doet geloven dat Reiki van God afkomstig is, is de Christelijke conclusie dus dat het demonisch is.

Er zijn overigens wel (new age) theorieen dat Jezus ook Reiki gebruikte om de zieken te helen, maar allee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij reiki gaat men er vanuit dat je bepaalde levensenergie/ kracht door kan geven aan een ander die dan zijn weg zoekt via de energiebanen in je lichaam om zo weer in balans te komen.
christenen geloven dat je niet voor je eigen geluk/ balans kunt zorgen, maar dat je daar echt de kracht van God voor nodig hebt.
Vandaar ook dat ze niet zo veel op hebben met "zelfgenezende"krachten.

Toegevoegd na 2 minuten:
ken de boom aan zijn vruchten; daarmee wordt bedoeld dat als je (door genade) goede werken doet en leeft voor God en je naaste, dat mensen dat dus aan je positieve manier van leven moeten kunnen merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dit beleef ik zelf ook zo.
ik zou me er dus niet zo snel mee inlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke maand ga ik naar Reiki. Kom er als herboren van terug. Heerlijk!
Kristal
13 jaar geleden
ik ken ook mensen die door de kerk zwaar getraumatiseerd zijn Janstip. Met alle respect, maar het ligt vooral aan de persoon die Reiki geeft of onderwijst in de religie of iets zuiver en goed en met liefde gebeurt.
De christenen denken dat die persoon dan voor God speelt en dat mag niet want alleen God kan genezen en voor rust zorgen ed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het ligt aan de stroming waartoe Christenen behoren. Oud-Gereformeerd of Hervormd of Gereformeerd is toch een heel verschil. Zijn er niet meer mensen tegen Reiki, niet alleen Christenen? Overigens ken ik een aantal Christenen, die juist gebruik maken van Reiki.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien ik in een gereformeerd gezin ben opgegroeid komt dit me heel bekend voor.
Niet alleen Reiki maar alles wat te maken heeft met eigen geneeskracht, eigen inzichten, eigen leefwijze is verwerpelijk. Met Reiki zeg je volgens het geloof eigenlijk dat God niet nodig is, ook al zeggen vele Reiki beoefenaars dat zij met energie werken dat doorgegeven wordt door het goddelijke. Als een christen uit balans is zal die meer vertrouwen in herstel hebben door op bed te gaan liggen en te bidden dan door naar iemand toe te gaan die met Reiki werkt.
Daarbij zijn christenen behoudend: als het niet in de Bijbel genoemd wordt blijven ze er liever af, onderzoeken het liever niet. Het maakt daarbij niets uit of Reiki nou al wel of niet bestond en/of benoemd werd in de Bijbel.
Eigenlijk vindenvelen het gewoon moeilijk om te onderzoeken en het goede te behouden, wat dan weer wél in de Bijbel staat.

Meestal slaat het: ken de boom aan zijn vruchten, op het goede werk dat iemand in de wereld doet. Maar dan meer op het praktische en veilige gebied. Een christen twijfelt dan niet: dat is altijd goed, dus je loopt niet de kans te zondigen.
Met Reiki moet je maar afwachten wat God daarvan vindt.
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Voor mij is vooral belangrijk hóe iemand met energieën werkt.
Of het nu Reiki is, of magnetiseren of masseren of welke manier van helende energie overdracht dan ook.
Naar mijn idee is het belangrijk dat de heler in staat is contact te maken met de helende energie buiten en in hem, om dat samen te laten werken. Wanneer de heler het alleen vanuit zichzelf wil halen zal het hem/haar al vrij snel gaan uitputten. De stroom op gang houden met goddelijke energie (zoals ik dat dan maar noem, iedere andere respectvolle benaming is ook goed natuurlijk) is van wezenlijk belang, ook om het helingswerk zuiver te houden.
Daarbij vind ik het belangrijk dat een heler heel goed is in gronden/aarden. Beide voeten op de grond dus.
Reiki kan een prachtige helende kracht zijn.
Wat het voor mij iets minder zuiver voelde is dat er destijds flinke bedragen werden gevraagd voor de cursussen. Begrijp me alsjeblieft, ik vind het heel gewoon als men geld vraagt wanneer men een cursus geeft, zéker ook voor spirituele, men geeft iets en krijgt iets, maar met Reiki leek de balans daarin wat verstoord. Zelf vind ik dat een christen (hoewel ik mij zo niet meer noem) veel meer zou mogen onderzoeken zonder die angst te zondigen. Het oude testament is geschreven in een tijd toen de mensheid nog een jonge geest had, en men had nog meer een belerende, straffende uit liefde, vader nodig als God. Inmiddels is de mensheid volwassen geworden en het wordt tijd dat we inzien dat zonden leerprocessen zijn om ons geweten en licht te ontwikkelen.
Dus ja, onderzoek Reiki alsjeblieft en als het goed voor je voelt en ja kan er anderen mee ondersteunen, doen. Hoe denk je er zelf over Doepie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja doepie, laat ze dan maar lachen, wij weten wel beter.
Als je straks de poes weer ziet, aai hem maar, grote kans dat je het weer voelt.
Kristal
13 jaar geleden
Prachtig Doepie :-) Hoe lang heeft het doorgewerkt voor je gevoel?
Kristal
13 jaar geleden
Heerlijk :-)
Oh wat een listige vraag, dit raakt velen in de overtuiging wat wel en wat niet mag.
Ik zal mijn antwoord in tweëen delen.

A
Door toeval kreeg ik er mee te maken, niet het echte reiki, maar het doorgeven van helende energie.
Na de eerste keer ben ik weken lang van slag geweest en heb voor me eigen naar verklaringen gezocht, omdat het gewoon niet te geloven was, wat er was gebeurd, toen ik geen enkele andere logische verklaring vond, kwam de volgende vraag, wie, wat en hoe het werkt?
Ergens moest er een bron van helende energie wezen, die door iets of iemand beheerst wordt.
Al snel kom je dan uit bij een af ander opperwezen, iets groots en machtigs van gene zijde.
je komt uit bij de krachten uit de natuur, de kosmos, de geestenwereld.
Conclusie: er moet wat wezen wat dit kan veroorzaken.

B
Kan het dan door het geloof komen?
Je vraagt aan de Heer om hulp, aan de engelen, de heiligen.
Je vraagt genezing voor een zieke vader, een ziek kind, slachtoffers van een ramp, maar het blijft stil, bid ik dan niet hard genoeg, niet vaak genoeg, waarom hoor en voel ik niets.
Andere Christenen spreek je over handoplegging en helende energie, maar dat mag niet, dat waren dingen uit de bijbel, maar niet meer van deze tijd, nee erger nog, het waren truckjes van de duivel, de bijbel waarschuwd ons daarvoor, "en er zullen mensen komen die in mijn naam wonderen verrichtten en mensen genezen"
En wie denk ik dan wel die ik ben! Dit mag een mens niet doen, dit is heidens!
Even ga ik nog in de verdedeging, dat ik er toch mensen mee help, ze steun geef en inzicht, maar het blijft heidens en verdere discussie is onmogelijk en weg zijn ze.
Waar is mijn Heer in deze dagen?
Waar is dan mijn God?

Maar zijn we dan niet blind?
Zijn wij dan niet die ongelovigen?
Is onze Heer, onze God dan niet het grote opperwezen?
Hebben we het dan allemaal niet over het zelfde?
Zijn wij dan niet zelf gestruikeld over onze eigen uitleg van de bijbel, ons geloof, ons Christendom?
Zijn de resultaten van Reiki dan niet een teken dat er wel een God is, dat er wel liefde bestaat, wel vergeving en wel genezing, zijn wij zelf niet de blinden die moeten leren te zien hoe het nu echt zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meneer Ed, ter toelichting in evangelische kringen doet de kerk terdege aan handoplegging echter gebeurt dit altijd in de Naam van Jezus. Bij oude kerken was dit inderdaad in verval geraakt.
Als je het niet in de Naam van Jezus zou doen, weet je dus niet de bron van de kracht.
Ik heb getuige mogen zijn van wonderbaarlijke genezingen, maar soms ook valse hoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
levendesteen, helaas zijn er heel veel 'soorten' Christenen en het is gelukkig niet overal verboden, daarom zeg ik ook al:....... Zijn wij dan niet zelf gestruikeld over onze eigen uitleg van de bijbel, ons geloof, ons Christendom...........
Is het hier al niet mis gegaan?
De bijbel is doorspekt met prachtige voorbeelden, waarom de afkeer dan van handopleggingen, ook de apostelen deden het, waarom zijn we het dan kwijtgeraakt?
Gelukkig is er zo nu en dan nog wel gebedsgenezing, heel goed en heel slechte!
Overal waar het goede aanwezig is, is het ook het kwade!
En ook uit die naam bestaan er genezingen.
Waarschijnlijk uit angst hiervoor bestaat er zoveel afkeer.
Kristal
13 jaar geleden
Ik ben ervan overtuigd Ed dat angst voor het kwade én voor wonderen de mensen kleiner houdt dan ze zijn. +1 voor je mooie en open antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal, helemaal mee eens, het Christelijke geloof is voor velen een grote last, terwijl het juist een verlichting zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja doepie zo simpel kan het ook wezen!
Kristal
13 jaar geleden
Ah Doepie, ik vroeg je in mijn reactie hoe jij er over dacht, en dat lees ik hier!
Ik ben het totaal met je eens,
want als men de liefde niet heeft....
Kristal
13 jaar geleden
Janstip, hoewel ik het niet zo ervaar als jij kom je voor mij wel heel oprecht over. Je spreekt vanuit je hart, vanuit jezelf en zonder veroordeling naar anderen.
Dat vind ik fijn, dank je wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
janstip, het is wat onduidelijk op wie je nu reageert?
Op welke reactie?
Oh ik zie nu ergens ook doepie staan.
Maar goed, waarom reageer je nu weer zo fel en waarom ben je geirriteerd en klink je opnieuw opstandig?
Je bent in gesprek met een aantal zeer goed willende mensen, die je met respect benaderen, maar die er misschien wat anders over denken.
Maar die ruimte moeten we elkaar wel geven.
Ik krijg de indruk, dat je het niet helemaal begrijpt door je boosheid.
Ik denk niet dat hier een van ons tegen de kerk is, het heeft alleen een andere plaats in ons leven gekregen, maar kan je dan niet een goed Christen zijn?
Ook al ga je niet naar de kerk?
God is toch immers overal, het is de mens die er een zootje van gemaakt hebt, met al die regeltjes en voorwaarden.
De afgelopen 4 jaar heb ik wel 600 mensen kunnen helpen, op mijn manier en in de naam van de liefde en nee, niet in de naam van de Here Jezus, dat ga ik andere mensen niet opdringen, maar volgens de bijbel mag en kan dit niet, maar dat zal me een zorg zijn, mensen helpen is het enige dat voor mij telt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jan ik lees bij jouw reactie:......nou ben ik wel een beetje geirriteerd hoor dat mag je best weten er zijn heel veel mensen die er op uit trekken
om te gaan naar de landen die het moeilijk hebben opbouw van dorpen eten brengen enz en jij praat maar raak ....................
ben ik even de weg kwijt waar je het over hebt en tegen wie, ook lees ik ergens:.........
Ik heb deze dingen niet gezegt om iemand pijn te doen.
Maar om een voet die gekneust is,de reden van een breuk..
Maar jan dat heeft er niet zo veel mee te maken denk ik, het komt gewoon om wie je bent en je bent een goed mens, maar je flapt er soms zo maar wat dingen uit, dus kan niet iedereen je even volgen.
We moeten nog even wennen aan je manier van reageren, dus bij deze even de pleister van de liefde er op en blijf zeggen hoe je dingen ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was me zeker niet te bedoeling je als klein kind te behandelen, in tegendeel juist, ik heb je een goed mens genoemd en wat ik doe is ook niet echt reiki, maar heeft wel veel raakvlakken omdat ook ik met energie werk, die toch ergens van daan moet komen en van die 600 mensen die ik heb mogen helpen, is het bij slechts een niet gelukt.
Maar als jij zegt dat dit uit de verkeerde bron komt, is dat jouw mening, waar ik anders over denk/ervaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ed, als je het in gebed eens bij de Heer brengt, want een echt ongelovige man ben je volgens mij niet.
God is bij machte je een antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja levendesteen, wat is gelovig?
nee ik ga niet meer naar de kerk.
ja ik geloof in de God van de liefde, die mogelijk ook veel andere namen heeft.
Ik heb tientallen jaren de protestanten en de katholieken elkaar zien vermoorden in Belfast, dat had iedere dag met kracht veroordeelt moeten worden door de Paus en door de protestanten kerk, niets, echt niets werd er gedaan!!
Alleen mooi weer praten zondag in de kerk over vrij onbelangrijke zaken en ondertussen vlogen er weer autos met een bom er onder de lucht in, of werden kinderen geraakt door kogels van deze godsdienstwaanzinnigen.
Hoe kan je dit ooit vergeten als je in het huis van God zit?
ja ik ben een gelovig man, maar wel zonder deze godsdienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God is liefde. Hij ziet het hart aan.
Ik zal je een kort verhaaltje vertellen. er kwam een zwerver bij de kerk en deze wilde naar binnen. Hij was vies en werd daarom geweerd.
Hij een kreeg een droom van Jezus. De Heer zei tegen Hem zei huil niet, Ik mag hier al jaren niet naar binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
levendesteen is de nederlandse naam voor Lithops, heel kleine vetplantjes die op stenen lijken.
Maar goed, je kleine verhaaltje, GEWELDIG!!!
Juist ja, God is liefde.
Liefde is God
Kristal
13 jaar geleden
Janstip, je bedoelt toch niet dat de mooie teksten en minder mooie teksten in de Bijbel alleen aangehaald mogen worden door christenen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist Jan, op het einde toch nog een heer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jan leef toch eens wat gemakkelijker, ik geef je een welgemeend complimentje, wat doe je daar nu mee?
Wakker worden en lees de Waarheid over reiki en hoor de liefdesroep van Jezus; "keer terug naar Mij en Ik zal terugkeren naar jou

De Bijbel is heel erg helder over reiki in 2Thess.2-,9,11;."...naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedriegelijke wonderen...11 en daarom zendt god hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven"
Als men de bijbel opent in; 2Thess.en je leest de hoofdstukken 2 en 3 dan wordt reiki zeer duidelijk voor ons. Zeker wanneer we bidden voor diegenen die om hulp vragen nadat ze in reiki vastliepen en vrijgezet worden in Jezus naam, dan wordt het ook duidelijk voor hen. Reiki is één van de middelen die satan tegenwoordig gebruikt! Maar gelukkig is er Hoop en een beter alternatief voor reiki te vinden in Jesus Christus. Deze waarschuwingen en conclusies, zijn er niet om je af te wijzen, beste reikiaan, we houden van jullie in Christus, God houdt van jullie....Hij heeft zijn enige Zoon gezonden naar het kruis voor ons allemaal. We willen graag met jou delen wat we zeker weten en we weten dat reiki werkt, hoe het werkt, maar het is beslist niet wat het lijkt te zijn.

• Dat reiki nooit van Jezus Christus, dus niet van God komt, werd bewezen doordat een actieve Reiki Alliance meester Jezus aanvaarde, zich liet dopen door volledige onderdompeling in water, opstond en H.Geest vervuld werd. Vanaf dat moment, na 12 jaar, stopte reiki te stromen, door de handen, alle reikisymbolen werkten niet meer en reiki was voor altijd weg! Dus, reiki is niet van Jezus christus, dus niet van God. (dit verhaal kan men lezen in websites; reikireality)

• dat reiki werkt, maar het is niet Christelijk, niet bijbels en zondig

• dat reiki ontkent dat Jezus Christus de Zoon van God is, Zijn werk aan het Kruis en Zijn verrijzenis. Maar lokt mensen in hun reiki cursussen door te verklaren dat u kunt leren te helen zoals Jezus, maar daarna er niemand meer over de Heer wil, mag of kan spreken, want reiki is geen religie.

Bent U nog steeds zo zeker dat U hiermee spiritueel verbonden wilt zijn ??
Dit is tussen u en God, wij waarschuwen u alleen maar en geven graag ook het Goede nieuws! Hier een stukje van het verhaal in "reiki-geest" van een dame die door Jezus gered werd na deze site gelezen te hebben