Ik neem aan dat je een geestelijke handicap bedoelt? De bijbel zegt over het huwelijk dat de man de vrouw moet
liefhebben en andersom. Geen egoïsme in het huwelijk dus. Dat zijn belangrijke punten binnen het huwelijk. Het gaat m erom niet hoe je bent etc.maar of je de verantwoordelijkheid aankan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Specifiek wordt er niet voor of tegen gesproken. Wel wordt er een richtlijn gegeven over de seksuele gelijkheid binnen het huwelijk. Daarin moet wel gelijke gewilligheid en besliskans zijn. Hierin kan bij een handicap een probleem zijn. Maar dan nog is het bij beide goedvinden geen dwingende reden. Zie 1 Korinthe 7:
3 Laat de man aan zijn vrouw de verschuldigde bereidwilligheid betonen en evenzo ook de vrouw aan haar man.
4 De vrouw heeft niet de beschikking over haar eigen lichaam, maar de man. En evenzo heeft ook de man niet de beschikking over zijn eigen lichaam, maar de vrouw.
5 Onttrek u niet aan elkaar, behalve dan met onderling goedvinden voor een bepaalde tijd, om u te wijden aan vasten en bidden. Kom daarna weer bij elkaar, opdat de satan u niet zal verzoeken omdat u zich niet kunt onthouden.
6 Dit zeg ik echter als tegemoetkoming, niet als bevel.
7 Want ik zou wel willen dat alle mensen waren zoals ikzelf, maar ieder heeft zijn eigen genadegave van God, de één op deze wijze, de ander op die wijze.