Wat zijn typische gewoonten der cultuur?

Tradities, rituelen, religie.. In Nederland vieren we Sinterklaas, Turken houden veel theeceremonies.. Hoe zit dat met de rest van de wereld? (ik ben eigenlijk op zoek naar de meer 'onbekende' gewoonten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
12.1K

Het beste antwoord

China: Het is gebruikelijk dat een aangeboden cadeau in eerste instantie wordt geweigerd. Vervolgens is de bedoeling dat de gever blijft aandringen tot het cadeau wordt geaccepteerd.

Islam en Hindoeisme: De linkerhand wordt gezien als onrein. In contact met mensen niets pakken of aanpakken, mensen of eten aanraken.

* Het verminken van de geslachtsdelen van meisjes of het besnijden van jongens

* De Afar stam in Ethiopie hebben een speciaal ritueel als een jongen de volwassenheid bereikt. Hij moet dan over de ruggen van stieren lopen die ze naast elkaar, zij aan zij hebben opgesteld. Als hij valt is het het lulletje van de stam, echt een epic fail is dat. De overige mannen zuipen zich een delirium aan zelfgebrouwd bier en hebben veel lol.

De vrouwen laten zich tijdens deze ceremonie vrijwillig door de mannen afranselen met zwepen gemaakt van lange takken. Ze smeken er echt om. De flinke wonden die ze krijgen worden met speciale bladeren ingesmeerd zodat ze goed zichtbaar blijven en extra lelijke littekens krijgen. Hoe meer littekens een vrouw verzamelt, hoe hoger ze in aanzien staat.

*In bepaalde landen in Oost Afrika, het Midden-Oosten en Indische subcontinent houden mannen op straat elkaars handen vast als een teken van vriendschap, ziet er behoorlijk nichterig uit.

*Arabieren uit de golf regio groeten elkaar door elkaars neuzen te wrijven

Als je er nog meer wilt heb ik nog wat leuke site voor je toegevoegd:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een typische gewoonte in de Turkse cultuur is, schoenen uitdoen als je thuis bent. In ieder geval wel bij mij thuis en bij velen anderen ook. Er zijn vast wel uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In thailand kennen ze het waterfeest om het nieuwe jaar in te luiden. Vanaf 13 april gooit men op straat, drie dagen lang met water naar elkaar en naar toeristen.

Songkran!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als de tomatina in Spanje, maar dan gooien ze met tomaten:D Lijkt me geweldig.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomatina
Als mannen van de Dogon elkaar tegenkomen houden ze een ellenlange begroeting, volgens een vast patroon.
http://www.youtube.com/watch?v=1gHpzMgz5EY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Japan hebben ze white day:
In Japan geven de jongens/mannen op valentijnsdag alleen maar cadeau's en dan een maand later, geven die vrouwen/meisjes hun geliefde chocolade, als bedankje voor hun valentijnscadeau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
China platteland :Een van de mooiste en meest waardevolle verjaardagscadeaus die je voor je ouders kan kopen is : een doodskist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In India vieren ze ' holi" dan hopen ze gekleurd poeder naar elkaar zo kan je het verschil van rijk en arm niet zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in indonesie is het niet gebruikelijk om in het openbaar je genegenheid te tonen door middel van zoenen.

daar lopen mannen ook vaak hand in hand als teken van vriendschap en heeft helemaal niets te maken met homo zijn.

lachen wordt ook vaak gebruikt om ongemakkelijke situaties te verbloemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japanners buigen, in Somalië besnijden ze vrouwen, in Kenia hebben sommige vrouwen ringen in hun lip of maken ze hen nek langer door een stapeltje ringen en papoea's dragen een peniskoker.
Oh ja, in Friesland hebben ze fierljeppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Duitsland worden mensen met 'Sie' (u) aangesproken en er bestaat zelfs een werkwoord voor als mensen 'du' mogen zeggen. Er kunnen jaren overheen gaan, voordat je dat mag, zelfs al ken je iemand goed.

In Nederland wordt van oudsher na 1 koekje de trommel dichtgedaan en bij het tweede kopje koffie wordt nogmaals één koekje gepresenteerd.

In bepaalde islamitische landen geven vrouwen geen handen aan mannen en mannen niet an vrouwen. Ook in Nederland doen sommige moslims dit doen. Dit heeft te maken met respect voor het andere geslacht.

Op de Nederlandse Antillen schilderen arme mensen hun huis niet; het is dan namelijk niet af en dan hoeft er geen belasting over betaald te worden.

In Amerika is het gewoonte om iemand uitbundig te begroeten als je iemand nog niet kent: It's sooo nice to meet you! Het komt in de ogen van Nederlanders overdreven en gemaakt over.