in welk wereld deel is de eerste testament?

Toegevoegd na 1 dag:
oops
ik bedoel oude testament

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

In het begin van het eerste bijbelboek Genesis wordt de Tigris en de Eufraat genoemd. Deze rivieren liepen door het Paradijs. Deze liggen in Iran.
De ark van Noach werd gevonden op de Ararat, die ligt is in Turkije.
Verder wordt er veel over Egypte en de daar omliggende landen gesproken.
Het beloofde land was Kanaän wat nu Israël is.
Dus is het grotendeels Afrika als werelddeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In de hof van Neede, da's in het oosten van het land.

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik geloof zelfs het midden oosten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een grapje na aanleiding van 'echte meiden in de jungle' of is dit serieus?
Kijk maar eens naar dit kaartje m.b.t. het 'Oude Testament'...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje het huidige Azië (Het Nabije Oosten ) : Palestina -Babylonië- Kaukasus (ark) en een beetje het huidige Afrika (Noord Afrika) Egypte -Sinaï .

Toegevoegd na 26 minuten:
Met de Kaukasus zelf met goeie wil al een stukje Europa (maar wel op de periferie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Midden-Oosten, het werelddeel Azië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem even aan dat je het Oude Testament bedoeld. Dit eerste deel van de bijbel vindt plaats in het Midden Oosten en het Noord Oosten van Afrika.

Overigens is het Oude Testament qua inhoud haast hetzelfde als de Tenach, het boek waar het jodendom op is gebaseerd. Hierna volgt het Nieuwe Testament, daar baseert het christendom zich op. Deel drie van het vehaal is de Koran.

De grote ironie in deze is dus dat alle drie de godsdiensten zich baseren op hetzelfde verhaal. Zij het dat ieder een ander deel als belangrijkste ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Behalve dan dat het nieuwe testament in de Bijbel, dat voor het overgrote deel over Jezus gaat, overeenkomt met grote delen in de Koran, waar het woord 'Jezus' (maar dan in een lichtelijke verbastering) meer genoemd word dan in de bijbel. Wat dus zou betekenen dat niet alleen het oude Testament, maar ook andere delen van de heilige schriften overeenkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, en daar maken ze dan weer flink ruzie om
in het wereld deel Azie.