Ik vind het jammer dat je deze vraag stelt! De vraag is wat mij betreft overbodig.
Als je je wat meer verdiept in de vragen en antwoorden van Goede Vraag onder de categorie Religie, dan zie je dat mensen hier voor hun mening uit durven en mogen komen. Als je wat langer mee loopt en serieus mee discussieert, is het soms handig om iemands achtergrond te kennen om de context van het antwoord te kunnen waarderen.
Als er negatieve reacties komen op een mening die bovendien beledigend van aard zijn, dan hoop ik dat er op de misbruik link wordt geklikt. Dan kunnen de moderatoren, waarvan ik er ook een ben naar kijken en het antwoord of reactie verwijderen.
Je vraag impliceert dat je potentieel bang moet zijn om voor je geloof uit te komen. Alsof dat mogelijk is in een land waar vrijheid van meningsuiting en vrijheid op Godsdienst een belangrijke waarde is. In een land dat Calvinsitisch protestantse en Katholieke wortels heeft, maar ook Joodse en Islamitische invloeden moet het niet zo moeilijk zijn om voor je geloof uit te kunnen komen. Of om er voor uit te komen dat je niet gelooft.
Ik durf zeker uit te komen voor mijn geloof. Ik ben zelf Protestant, gedoopt én lid van een kerk. Daar ga ik regelmatig heen. Mijn achtergrond en opvoeding kleuren mijn antwoorden. Ik zou daar juist op beoordeeld willen worden en vind het prima als mensen mijn reacties en antwoorden anders gaan bekijken. Want dat betekent dat ze zich beter in mij verdiepen. Want ik mag toch aannemen dat je niet suggereert dat ik nu niet meer serieus zal worden genomen omdat ik af en toe zondags in een kerkbankje zit en op maandag de evolutieleer verdedig op Goede Vraag?