Zijn er mensen op GV die durven uitkomen voor hun geloof? Christen, Moslim, Budhist, etc...?

Wij leven in een vrij land met vrije meningsuiting. Toch vraag ik me af of er mensen zijn die er voor uit durven te komen?

Als je het durft, kun je aangeven of je lid bent van een kerk, moskee, groep, etc? En waarom je je durft uit te spreken en niet bang bent dat mensen, vanaf nu, je reacties en vragen anders gaan bekijken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb het in elk geval al gedaan, zij het niet dat ik wat gematigder ben dan sommige andere christenen. Toegevoegd na 54 seconden: En als mensen me daar slecht door aankijken, moeten ze dat zelf weten. Van mij mag in ieder geval iedereen wel of niet geloven wat hij of zij wil.

Ik geloof wel, maar wil niet bij een kerk o.i.d. horen. Ik geloof op mijn eigen manier. Het maakt mij niet uit dat g.v.ers dan anders tegen mijn vragen, antwoorden of reactie`s aankijken. Ik zou niet weten waarom ik er niet voor uit zou komen. Ik ga mij echt niet opwinden over de punten. Van sommigen beschouw ik de minnen zelfs als een compliment.

Ja hoor, ik geloof alleen in mezelf!

Tuurlijk kom ik er voor uit, het is voor veel gelovigen een deel van zijn/haar identiteit. Hier op GV zijn er zat mensen die duidelijk een bepaald geloof wel of niet aanhangen. Alleen is dit een vraagbaak en geen geloofsite en dus is er geen noodzaak om je geloof aan te geven. Voor de geintresseerden, ik ben katholiek opgevoed en ben gedoopt en heb mijn eerste communie gedaan maar eigenlijk heb ik verder niks met het geloof en doe er ook niks meer aan.

Ik durf zeker uit te komen voor mijn geloof. Ik ben niet aangesloten bij een kerk, maar ben erg geïnteresseerd in het katholicisme.. Hier krijg ik lessen over van mensen en zo leer ik er steeds meer over. Als mensen mij nu anders bekijken, prima, zit ik niet mee. Ik ben zoals ik ben, en ik geloof in God en als mensen dat niet doen dan is dat hun keuze, en laat ik mijn leven daar verder niet door beïnvloeden...

Als je even op mijn profielpagina kijkt, zie je bij expertises staan 'gereformeerde religie'. Dat is niet alleen omdat ik me er serieus in verdiept heb, maar ook omdat het mijn levensbeschouwing zelf is. Gezien mijn eerdere antwoorden op religieus getinte vragen kom ik er zeker openlijk voor uit. [Ik ben trouwens terug van weg(?)geweest]