Als je gepest word is dat echt waardeloos!
Ik ben zelf vroeger op de lagere school ook gepest en wat voelde ik me beroerd daardoor!
Ik kon er toen geen afdoende oplossing voor verzinnen en in die tijd waren er nog geen onderwijzers of zo , die open stonden voor zulk soort zaken.
We spreken nu van 40 jaar geleden, dus toen werd dat nog niet zo all over aangepakt.
Ik dacht altijd over alle pesters, wacht maar, what goes around, comes around, jij komt nog wel eens iemand tegen die jou aanpakt (ik durfde zelf niets, zoveel is natuurlijk duidelijk). Jaren later kwam ik een van de pesters tegen en die was nu een patiënt van mij, zij herkende mij ook meteen.
Zij zei tegen mij, zo, hier lig ik dan ernstig ziek, ik voel me al shit, maar nu ben ik helemaal in de hel beland.......
Ik kon haar geruststellen, ik zou keurig met haar omgaan, natuurlijk, maar het is waarschijnlijk het eigen geweten van de pesters dat ervoor gaat zorgen dat ze in een zogenaamde "hel" gaan belanden.....alhoewel sommige zich absoluut niet realiseren wat ze hebben aangericht.
Wat gij niet wil dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet..en als je het toch nodig vind om je medemens zo gemeen te behandelen, dan verdien je geen positieve reactie daarop, en zo er al een hemel zou bestaan, moet je alvorens je daar naar binnen kunt gaan, toch dat punt nog even toelichten denk ik......