Als je gepest word is dat echt waardeloos!
Ik ben zelf vroeger op de lagere school ook gepest en wat voelde ik me beroerd daardoor!
Ik kon er toen geen afdoende oplossing voor verzinnen en in die tijd waren er nog geen onderwijzers of zo , die open stonden voor zulk soort zaken.
We spreken nu van 40 jaar geleden, dus toen werd dat nog niet zo all over aangepakt.
Ik dacht altijd over alle pesters, wacht maar, what goes around, comes around, jij komt nog wel eens iemand tegen die jou aanpakt (ik durfde zelf niets, zoveel is natuurlijk duidelijk). Jaren later kwam ik een van de pesters tegen en die was nu een patiënt van mij, zij herkende mij ook meteen.
Zij zei tegen mij, zo, hier lig ik dan ernstig ziek, ik voel me al shit, maar nu ben ik helemaal in de hel beland.......
Ik kon haar geruststellen, ik zou keurig met haar omgaan, natuurlijk, maar het is waarschijnlijk het eigen geweten van de pesters dat ervoor gaat zorgen dat ze in een zogenaamde "hel" gaan belanden.....alhoewel sommige zich absoluut niet realiseren wat ze hebben aangericht.
Wat gij niet wil dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet..en als je het toch nodig vind om je medemens zo gemeen te behandelen, dan verdien je geen positieve reactie daarop, en zo er al een hemel zou bestaan, moet je alvorens je daar naar binnen kunt gaan, toch dat punt nog even toelichten denk ik......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'alhoewel sommige zich absoluut niet realiseren wat ze hebben aangericht.'
Ik denk eerder dat 't ze zich niks kunnen schelen. 'ik zou keurig met haar omgaan, natuurlijk'
Ik betwijfel of ik 't zelfde had kunnen doen of dat ik die patient had geweigerd. Voor mij is dat woordje 'natuurlijk' niet zo natuurlijk...

Andere antwoorden (12)

Nee.

De hemel is een religieus bedenksel bedoeld om mensen een doel te geven in het leven, en ze vooral aan de kerk te binden. Ik ben niet religieus en ga er daarom vanuit dat de hemel ook niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen checklist voor wie wel of niet in de hemel komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in de hemel, dus gaan er voor mij ook geen mensen heen.

Dus nee, mensen die pesten komen niet in de hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeg ik niet. Van mij mag je pesten hoor, ga je gang. Maar daarmee verpest je wel iemands dag, humeur of leven. Dat ligt eraan hoe ver jij gaat.
Maar misschien kan je gewoon rekening houden met anderen, daar krijgen we een betere wereld van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het is wel raar om in je vraag aan te nemen dat de hemel bestaat, terwijl lang niet iedereen daarin gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan had de vraagsteller dat in de uitleg bij het antwoord moeten zetten. Ik ben niet de enige die dat niet zo begrepen heeft, iets meer uitleg zou dus welkom zijn.
Waarom zouden die daar niet terecht komen? Als er al een hemel is... iedereen heeft dan toch recht op een wolkje?? Maar wie weet: misschien komen ze wel terug als pestende geest..
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat niet maar kun je het niet laten dan is dat jouw probleem en niet van de engelbewaarder die je straks staat op te wachten..nogmaals: als die al bestaat!
Stel dat de hemel bestaat.
Dan was het heus niet zo zwart-wit. Mensen die pesten heb je in vele soorten. Mensen die pesten omdat ze zelf worden gepest, mensen die heel erg en heel lang pesten, mensen die een beetje pesten, mensen die spijt krijgen van het pesten, mensen die geen spijt krijgen van het pesten. Dan zou er wel onderscheid worden gemaakt.
Maargoed, ik geloof niet dat de hemel bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, dan nu even de Christelijke leer erbij pakken.
In de bijbel staat iets als dat God zijn eniggeboren zoon heeft opgeofferd om daarmee de zonden van de gehele mensheid op zich te nemen.
Dus Jezus is al gestorven om het pesten op te heffen.

Mocht de hemel bestaan, dan zal zo'n pestkop er dus ook in terecht kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, ik beschouw mijzelf als Christen, maar ik kan niet leven volgens het bijbelse: Als iemand u slaat keer hem dan ook de andere wang toe.
Ik ga volledig voor het principe: Oog om oog, tand om tand.
Wie kaatst kan de bal verwachten. Pest je mij, verwacht dan minimaal hetzelfde terug!
Go Zeppuhh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Dus Jezus is al gestorven om het pesten op te heffen.'
Dat is dan uitermate mislukt.
Als de hemel moge bestaan en de pestkop toont berouw, dan is die kans reëel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah katholiek zeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ben gigantisch niet-gelovig! Maar dit hoorde ik van iemand die katholiek is. Hoewel het vrij algemeen is, onder gelovigen (dacht ik) Correct me, if I'm wrong!
Zolang het de kufar zijn die je pest. In de islam mag je deze mensen blijkbaar zelfs vermoorden en dan nog kom je in het 'paradijs'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef mij een voorbeeld hoe de islam bijdraagt aan een beter Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 je hebt helemaal gelijk, Achtertuyn.
Maar je antwoord is de antwoordpolitie onwelgevallig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem ligt niet bij de ongelovigen die de koran letterlijk lezen, maar bij de gelovigen die dat doen. De islam is niet het christendom magicegidius. Binnen het christendom zijn de belangrijkste stromingen die stromingen die de bijbel niet (meer) letterlijk lezen. Binnen de islam zijn de belangrijkste stromingen die stromingen die de koran juist wél letterlijk lezen. Dat ligt ook in de aard van het boek. Van de bijbel twijfelt vrijwel niemand eraan dat hij is geschreven door mensen. Een groot deel bestaat uit menselijke beschrijvingen van een geschiedenis waar een bepaalde god een grote rol in speelt. De koran is een fundamenteel ander soort boek. De hele islam is namelijk gebaseerd op het geloof dat Mohammed de koran heeft opgetekend, waarbij de tekst hem rechtstreeks door allah zelf werd gedicteerd. Twijfelen aan de letterlijke tekst van de koran is dan ook óf twijfelen aan de profeet Mohammed (die dan blijkbaar was in zijn oren had en de boel verkeerd heeft opgeschreven) óf twijfelen aan allah zelf. Twijfel aan zelfs het kleinste deeltje van de koran is per definitie twijfel aan het hele fundament van de islam. Niet voor niets hoef je om je te bekeren tot de islam maar één zin uit te spreke en te geloven: "Er is geen god dan de god (allah = de god) en Mohammed is zijn profeet." Dat is de basis waar de rest uit volgt, en iedere twijfel aan de letterlijke tekst van de koran is een rechtstreekse ondermijning van die basis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je je als zodanig opstelt, magic.
Hang nou niet de vermoorde onschuld uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kritisch reageren is wat anders als roepen dat een antwoord nergens op slaat, terwijl het duidelijk is gedocumenteerd.
En als dan vervolgens ten overvloede een bron wordt geciteerd, mag dat niet want dan is dat 'polariserend' en 'draagt niet bij tot een beter Nederland.' Kan het nog neerbuigender? En nu hou ik er over op, want ik denk dat je heel goed weet dat je reacties ergernis oproepen en ik vermoed dat dat ook precies is wat je beoogt.
Na het lezen van alle antwoorden en jouw steeds terugkerende reactie, begrijp ik dat je gepest wordt. En jij vindt dat het veel te ver gaat.

Ik geloof in de natuurwet 'oorzaak en gevolg', of vertaald: wie goed doet goed ontmoet. De pesters krijgen het dus terug, hoe en wanneer dan ook.

Als je dit weer vertaalt naar de hemel: ja, ik geloof dat ieder krijgt zijn deel krijgt (goed en/of slecht).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ervan uitgaat dat de hemel wel bestaat:

Als je de bijbel letterlijk neemt, komt er niemand in de hemel. Want je moet zowel iedereen liefhebben als iedereen haten. En je moet alles maar dan ook alles verkopen wat je hebt.

Als je de bijbel niet letterlijk neemt: dan weet niemand wie wel en wie niet in de hemel komt. Want bij 't niet-letterlijk nemen, ontstaat er erg veel onuitgumbare subjectiviteit. Oftewel, afhankelijk van onder welke omstandigheden je bent geboren en opgegroeid, heeft de bijbel voor eenieder een hele andere betekenis.
Verder heb je de omstandigheden bij 't geboren worden en opgroeien niet zelf in de hand. Er hoeft letterlijk zelfs maar één gebeurtenis plaats te vinden waardoor je hersenen al subjectiviteit zullen opwekken voor de rest van je verdere leven.

Voor zover ik weet is de samenstelling van de bijbel trouwens ook 't resultaat van subjectieve mensen. (Ik hoor 't graag als ik dat mis heb.) Daarbij doemt deze vraag bij me op: hoe kan een subjectieve verzameling van boekdelen 't woord van een almachtige / alles wetende / oneindig goed zijnde god zijn? Da's geen kritiek op god (mocht die bestaan), maar een gewoon een vraag.

Als je ervan uitgaat dat de hemel niet bestaat: dan bestaat er geen zinnig antwoord op de vraag. Want als je dénkt dat ie er niet is, wil dat nog niet zeggen dat ie ook daadwerkelijk niet bestaat. Er zijn bijv. ook mensen die niet geloven dat er mensen op de maan geland zijn. Maar dat wil ook niet zeggen dat 't niet gebeurd is.

Mijn conclusie is: niemand kan een definitief ontkennend of bevestigend antwoord staven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een hemel zou bestaan, dan is hij er voor iedereen.
De kwaliteit van dat 'hemelse' leven is dan een weerslag van het aardse leven.
Marita spreekt hier terecht over 'oorzaak en gevolg', zowel hier en nu, alsook in de 'hemel'.

Laat dit je niet weerhouden om voor jezelf op te komen. Dit is geen reden om 'gestraft' te worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen die pesten zich later erg vervelend voelen als ze zich realiseren wat ze iemand aangedaan hebben
Ik werd als kind vroeger erg gepest omdat ik slim was, een bril heb etc etc
Ik kwam er laatst eentje van tegen en heb gezegd weet je wel hoe vreselijk jij mij gepest hebt? Ja zei ze, dat weet ik nog en ik heb er nog steeds spijt van.