Zijn er nog christelijke "Wonderen" sinds het onstaan van de televisie , internet en youtube, en voorbeelden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.7K

Het beste antwoord

Sinds de tijden van de bijbel is er niets veranderd.Nog steeds zijn er verschijningen van engelen, nog steeds zijn er wonderen en genezingen, nog steeds krijgen mensen visioenen, nog steeds zijn er goede en slechte geesten.
De wetenschap heeft het alleen vrijwel onmogelijk gemaakt het als westerling te begrijpen, immers is er voor alles een wetenschappelijke uitleg, verklaring, uitslag van een onderzoek.
De mens gaat mee in die stroom van ontkenning, het past niet meer in onze moderne denkwereld, immers, wij zijn beschaafd en ontwikkeld.
Zo gauw je een stap op zij zet in deze moderne wereld, blijkt alles er nog gewoon te wezen.
Er is niets veranderd sinds de bijbel.
Het is de basis voor alle geloof over de hele wereld en dat zijn miljarden mensen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Jazeker, met name in Latijs Amerika doen zich nog regelmatig wonderen voor, en laten we Italie niet vergeten.
Wenende beelden, stigmata, miraculeuze genezingen, de hele santekraam.

Toegevoegd na 7 minuten:
En laatst nog in Frankrijk. Op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=X-k3Qb9gX5w
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En het is ook weer een wonder dat mensen dat geloven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...een wonder in een wonder...
Zo lang er een RK Kerk bestaat,zullen er wonderen in alle maten en soorten geschieden,anders kan men nooit meer iemand heilig verklaren. Het "wondere" is wel dat deze "heiigen"altijd RK zijn(geweest)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vind ik dus totaal nergens op slaan dus een -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag jij rustig vinden,ieder zijn mening.
Er voltrekken zich nog altijd wonderen, maar wel minder dan in de tijd van het Oude en Nieuwe Testament.

De wonderen zijn nooit een doel geweest, maar een middel. Het was en is een middel waardoor God laat zien dat Hij bestaat en dat Hij de machtigste is, want Hij heeft immers alles gemaakt. Jezus verrichtte wonderen om te laten zien dat Hij werkelijk Gods zoon is en om op die manier het Evangelie te verspreiden. De mensen die Jezus wonderbaarlijk genas, geloofden dat Jezus Gods zoon is en daardoor zijn zij genezen: 'Uw geloof heeft u gered.'

Nog steeds worden er mensen wonderbaarlijk genezen door de kracht van hun geloof. Of gebeuren er dingen die je niet met je verstand kunt bevatten, die levensreddend kunnen zijn. Dat wil niet zeggen dat iedere zieke gelovige geneest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds we steeds meer weten en kunnen verklaren zullen er steeds minder wonderen voorkomen. In Nederland komen geen wonderen meer voor, ondanks dat mijn oude schoonmoeder wel een zegt: "het is toch een wonder".
Meestal zegt ze zo iets als je de tv op afstand bediend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds we steeds meer weten? Dat zou je graag in willen geloven, he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet mijn vriend. En tussen het onstaan van de bijbel en nu hebben we aardig wat bijgeleerd denk ik zo.
Waar ga je met je blindedarmontsteking naar toe? Naar het ziekenhuis of naar de kerk?
Een kind van vijf jaar weet tegenwoordig meer, dan de analphabeten in het jaar nul. Niet dat zij daar wat aan konden doen. maar feiten zijn feiten en geen wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben je vriend niet, mafkees :) Ik spreek niet over de wonderen, als ik zeg dat jij gelooft. Moet je soms niet langs Parnassia, misschien heb je ff check nodig? Geen kind van 5 jaar zou shit weten zonder die analfabeten ;) Maar als je niet weet in welk geval moet je naar de kerk, en in welke naar de ziekenhuis, ja dan wordt het het moeilijk :)))) En alsjeblieft, wat feiten? Vraag elke natuur wetenschapper, hoe veel weten wij van de wereld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anal fabetten lol nou zeg mijn google chrome doet wonderen )))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* mafkees, omdat jij het niet kan toegeven. Het blijkt veel makkelijker te zijn om even arrogant te doen door het zeggen dat we steeds meer weten. Steeds meer vergeten, bedoel je :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kashmir...wat komt er toch een hoop onzin uit je snavel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kashmir, wat wil je nu bewijzen?
Dit is geen discussie waard.
Schelden al helemaal niet, wat is je doel?
Iedereen boos maken?
Je verkondigt een boodschap van haat en niet van liefde.
Zo ben je niet, wat gaat er mis met je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, probeer eerst de boodschap goed begrijpen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet uitkomt laat me weten, ik kom je helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je boodschap is begrepen.
Antwoord in liefde , dan krijg je begrip terug.
Televisie, internet en youtube zijn zelf wonderen. Om het geloof te verbreiden zijn ze perfect geschikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je het geen wonder dat je leeft? Dat kinderen gemaakt en geboren worden? Dat iedere dag de zon weer op komt? En zo zijn er nog wel een aantal kleine dingen, waar je eigenlijk haast niet bij stilstaat, die eigenlijk wonderen zijn.
Dus: Ja hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rachel werkt als zendelinge in moslimlanden. De wonderen die in de Bijbel worden beschreven, ziet ze voor haar ogen gebeuren. „Blinden worden genezen, zieken hersteld, mensen worden bevrijd van demonen en nog veel meer.“
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is Rachel?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord jack, vertel hoe het is, hoe het echt is.
Er is niets veranderd, het is de mens hier, die veranderd is.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juda rachel is een zendeling uit holland ed je heb gelijk
Er zijn genoeg mensen voor wie tv, internet en youtube al wonderen zijn :))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed en bewust om je heen kijkt, gebeuren er elke dag kleine en grote wonderen.
Je moet je er alleen wel bewust van zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen onderscheid in Christelijke- en niet Christelijke wonderen.

Afhankelijk van hoe je zelf een wonder interpreteert en met welke blik je kijkt, geschieden ze dagelijks. Of alleen vroeger. Of nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O zeker wel.
Ze gebeuren allemaal in Verrewegistan. De getuigen zijn altijd mensen die jij niet kunt bellen, schrijven, mailen of spreken. Controleerbare details worden nooit gegeven.

Wonderen gebeuren nooit bij Miep die bij jou om de hoek woont....

En tot nog toe hebben "wonderen" altijd een natuurlijke oorzaak gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, kijk maar eens op de volgende link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beschrijvingen hier zijn geen Christelijke wonderen, maar God's wonderen. Alleen Hij kan hierover beschikken en niet wij. Ja, Christelijke wonderen doen zich nog steeds voor, maar niet zoals wij denken, daar zijn wij niet toe in staat.
Alles verandert, elke dag, elke minuut, elke seconde is alles anders. Jezus heeft de mensen uit die tijd en plaats teugels, handvaten gegeven. Omdat alles steeds verandert, geeft God ons telkens nieuw licht, maar niet wanneer wij dat bepalen en willen. Daarom kunnen wij nooit de wonderen daadwerkelijk doorgronden en ook niet bepalen of het wonderen zijn of niet. Het zijn aardse dingen die ons aan het denken zetten en daardoor onze fantasie een rol gaat spelen of ons juist op "het rechte pad" zet.
De wonderen die bedoeld worden, zijn de manifestaties van God die ons nieuw licht geven, ze zullen nooit tastbaar zijn of zichtbaar zijn voor het blote oog.