Vriendin uitleggen waarom je mensen moet vergeven en je zonden beleiden, wie weet een paar teksten uit de bijbel hierover?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (6)

Voorwaarde voor onze vergeving is, volgens de Bijbel, dat wij anderen vergeven. 1 Kor. 13:5 zegt: "echte liefde rekent het kwade niet toe." Spreuken 17:9 zegt, dat een echte vriend vergeeft. God heeft ook het vergeven van anderen als voorwaarde gesteld voor het ontvangen van zijn vergeving.

"Want indien gij de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven; maar indien gij de mensen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven." (Matt. 6:14,15)

"Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft." (Ef. 4:32)
13 jaar geleden
(Kolossenzen 3:13-14)  ...Blijft elkaar verdragen en elkaar vrijelijk vergeven als de een tegen de ander een reden tot klagen heeft. Zoals Jehovah U vrijelijk vergeven heeft, doet ook GIJ evenzo. [Bekleedt U] bij al deze dingen echter [met] liefde, want ze is een volmaakte band van eenheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zonden belijden. En dan proberen de zonden ook niet meer te doen. (jacobus 3)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. (joh. 8:7)
13 jaar geleden
Doe niet zo raar. Het is 2011, niet 1961. Gewoon je excusses aanbieden, evt met bloemen en beloven dat je het nooit nooit nooit meer zult doen. En afzoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om vergeven. Niet mensen je verontschuldigingen aan bieden.
In de Bijbel staat ergens in het Nieuwe Testament in één van de vier evangeliën dat je een mens moet vergeven als hij of zij je iets gedaan heeft. Niet één keer, niet twee keer, niet zeven keer. Nee! Zeven keer zeventig keer
Nee, veel vaker! Veel vaker en veel meer!