Jazeker... Maar dan noemt men het eerst een sekte...

en over een paar honderd jaar, als de sekte er nog steeds is, dan noemt men het een religie... En dan zal die nog feller en heviger zijn dan alle andere...

Hoe jonger een religie is hoe gewelddadiger die is, is je dat al opgevallen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ook religies passen zich aan de werkelijkheid van de mens aan, dus hoe ouder hoe meer aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft er niet een paar honderd jaar voor te wacht voordat een sekte een religie wordt. In amerika is het gewoon een kwestie van aanvragen. als de state het daar goedkeurt heb je een religie en krijgt je daar de nodig belasting voordelen endergelijke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das mooi...

Andere antwoorden (4)

Religie is inharent aan de mens. Zolang de mens bestaat zal er religie bestaan en zullen er ook nieuwe religies ontstaan. Religies ontstaan aan een diepe behoefte in de mens om zich over te geven aan een hoge macht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
raar maar waar +1
Ja, Al Gore is er laatst nog éen gestart.
Hoop volgelingen in korte tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat u Simon Roozendaal bedoelt. Geeft niet.
Een religie is een stroming gebaseerd op een onbewijsbare claim. Dergelijke bewegingen komen en gaan. Zo zou je de volgelingen van bepaalde alternatieve geneeswijzen of mensen die geloven dat ufo's buitenaardse wezens zijn ook als volgelingen van nieuwe religies kunnen zien. Ook kan je bepaalde politieke bewegingen als religies zien: men gelooft als een groep dat hun beweging de enige echte juiste is en dat alle andere bewegingen verkeerd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, meer dan ooit. Dat is het rare als je aan mensen vraagt of ze in God geloven. Ze zeggen vaak ja en komen dan met een eigen versie van god. Alweer een nieuwe religie. Dat dat volledig onzin is, als je gelooft dat 'hemel en aarde' zijn gemaakt door een God, dringt niet to die mensen door. Als je in een god gelooft, dan moet je en kan je ook niet anders dan fundamentalistisch zijn. Tegenwoordig zijn er bijna even veel religies, die dagelijk varieren, als mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Magicegidus. Jij ziet onder fundamentalisme iets politieks. Voor mijn gevoel is fundamentalisme het toepassen van je geloofsregels. Je kunt die geloofregels niet relativeren of halfjes toepassen. Geloven in God? Welke god: jouw persoonlijke god? Die zuig je uit je duim en is dus bijgeloof.
@Guidance: zweef lekker verder....