Hoe wordt je hindoestaan(religie niet cultuur!!) ?

Stel een vrouw trouwt met een hindoestaanse man of een man trouwt met een hindoestaanse vrouw.. hoe worden hun partners hindoestaans?

En als ze kinderen krijgen.. welke religie zijn ze ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
4.9K

Het beste antwoord

Volgens "orthodoxe" stromingen uitsluitend door geboorte.
Volgens meer vrijzinnige opvattingen ben je hindoe zodra jezelf vindt dat je het bent.
Er zijn geen inwijdingsrituelen zoals doop, of een voorgeschreven geloofsbelijdenis.
Volgens veel hindoes kun je prima tegelijkertijd Jezus en Boeddha vereren en Hindoe zijn. Het is een "inclusief geloof".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een moeran dan? Is dat niet soort van de doopsel van een hindoestaan?

Andere antwoorden (4)

Het hindoeïsme is en geloof dat is ontstaan uit een levenswijze. Je kunt er makkelijk afstand van doen of er bij horen. Het is niet een geloof met veel verplihtingen, meer een streve. Allleen moet je wel echt geloven in reïncarnatie. Een kind met ouders die bij het hindoeïsme horen zullen ook zo worden opgevoed. Maar mochten ze dit niet willen kunnen ze er makkelijk afstand van doen. Ze zullen dan ook niet verstoten worden. Het is een individueel geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe wordt je het? Bijv. bij andere geloven wordt je gedoopt en dan "hoor" je erbij.. (om het even zo te zeggen..)
Het hangt ook af of het een Hindoestaan is met het hindoeisme als geloof of de islam heeft als geloof.
Het hindoeisme is al beantwoord in de vorige antwoorden.

Om toe te treden tot de islam moet je in het bijzijn van 2 getuigen de volgende 2 zinnen uitspreken:

1- Er geen God is behalve Allah (Ache_hadoe Anna Laa ilaha illa Allah)

2- Mohammed een gezant is van Allah. (Wa ache_hadoe anna Mohammadan rasoeloe Allah)

Dit is de eerste van de vijf pijlers die de essentiële basis van de Islam vormen. Wanneer je Moslim wordt hoor je deze vijf pijlers ( Te zien op deze site http://www.maghrebonline.nl/islam/de-vijf-zuilen.html?task=view )allemaal toe te passen. Wees echter rustig en geleidelijk in je benadering.

Om deze pijlers te kunnen uitvoeren is het erg belangrijk dat je een Moslimgemeenschap bij jou in de buurt vindt. Als je er geen kunt vinden heb je de zware taak om zelf de grondlegger van een gemeenschap te zijn! Er zijn verschillende organisaties die je in kontact kunnen brengen met Moslims bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt op dezelfde wijze hindoestaan, alsdat je bijvoorbeeld nederlander wordt. Hoe wordt je nederlander? Moet je daar iets speciaals voor doen? Je hoeft enkel maar een nederlands paspoort zien te bemachtigen, hier geboren te zijn, of hier te trouwen. Er zijn geen rituelen. Je "wordt' overigens ook niet écht hindoestaans, dat kan natuurlijk niet, je neemt de hindoestaanse cultuur over en past je aan.

Het is overigens aan de ouders om het kind een religie mee te geven. Hindoestanen hebben ook verschillende geloven, dus het is afhankelijk van wat de ouders zijn, en wat ze willen dat hun kind wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om nederlander te worden moet je dus wel iets speciaals doen.. namelijk of een nl paspoort zien te bemachtigen.. of trouwen met een nederlander... of hier geboren te zijn etc etc.. En wat bedoel je met echt hindoestaans? Dus als een nederlander de hindoestaanse cultuur overneem en hindoeïsme volgt.. mag hij zich nog geen hindoestaan noemen?.. wat is dan een hindoestaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het natuurlijk over de uiterlijke kenmerken van een hindoestaan. Dat wordt een beetje moeilijk als je toevallig een blanke nederlander bent ;-))
wat mijn voorganger (inkie) zegt is correct.. ze heeft het over bevolkingsgroepen.
zo heb je hindoestanen, chinezen, indianen etc... zo worden mensen bestempelt, in dagelijks taalgebruik zegt men weleens: ''ik heb een lieve chinese vriendin..'' etc
maar in je vraag zie ik staan t woord religie ..je kan alleen het religie (hindoeisme) belijden.

over het algemeen als een vrouw, vb een christen, trouwt met een hindoestaan moet ze haar man's geloof belijden, hetgeen ze ook doet (dit ligt tegenwoordig aan haar keus, freedom of religion) maar dat maakt haar geen hindoestaan vooral als ze niet op 1 lijkt...