Het scheiden voor een man in de Islam is makkelijker dan voor een vrouw. Maar het is zeker toegestaan. De vrouw mag bijvoorbeeld scheiden wanneer haar man geestelijk niet in orde is, impotent of haar van haar rechten als vrouw onthoud. Een man kan met een simpele formule in het bijzijn van getuigen van de vrouw scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee veel mensen denken dat wel. Maar het mag gewoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de man driemaal zegt : Ik verstoot u, dan is de scheiding een feit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das Waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook in nl
ronron1212
13 jaar geleden
Onderbouwing hajete
Neen, scheiden is toegelaten in de Islam.
Omdat het huwelijk wel een hoeksteen in de religie is, zijn er een aantal voorwaarden opgelegd waardoor beide partijen niet zomaar kunnen scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. En dat wordt heel vaak toegepast: vermits prostitutie niet is toegelaten in landen zoals Iran, trouwen ze voor één dag, doen hun ding en scheiden. Waar een wil is is een weg.