wij hebben al een dochter en nu komt er een kindje bij, mogen de peetouders van de 1e ook peetouders worden van de 2e?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en, weet je al wat je gaat doen gast35338?

Antwoorden (9)

ja hoor dat mag
mijn zus is peettante van de 1e en van de 2de

Toegevoegd na 4 minuten:
de vraag is alleen of ze het zelf willen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk is dat geen probleem..
als de peetouders het leuk vinden moet je t zeker doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag zeker daar peetouders geen enkele wettelijke status hebben.
13 jaar geleden
Ze zullen er erg trots zijn!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit mag zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet worden bij de selectie van peetouders. Ik heb daarnet geleerd dat deze zijn vastgelegd in het kerkelijk wetboek!

De criteria van de keer voor peetouders zijn de volgende:

Peetouders volgens het kerkelijk recht
Het kerkelijk wetboek schrijft een aantal dingen voor over de peetouders. Hierover gaan canones 872 tot en met 874. De toelatingseisen op een rij (can. 874):

1. Je moet de geschiktheid hebben, en de intentie om de taak als peetouder uit te oefenen
2. Je moet minimaal 16 jaar zijn, hoewel er uitzonderingen mogelijk zijn
3. Je moet katholiek zijn, gevormd en de H. Communie hebben ontvangen, en ook leven dat overeenstemt met het geloof
4. Je mag niet vader of moeder zijn van de dopeling

Als je niet katholiek bent, kan je wel samen met een katholieke peetouder worden toegelaten als peter of meter.

Kortom: er is geen beletsel om meerdere kinderen onder te brengen bij dezelfde peetouders.

Toegevoegd na 11 minuten:
De criteria van de keer, moet natuurlijk zijn: 'van de kerk'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jullie het willen en de peter en meter ook zou ik niet weten waarom het niet zou mogen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag.
Maar overleg wel goed maar maak wel heel goed duidelijk wat het inhoud (dat geld ook voor de eerste natuurlijk) want veel mensen vinden het leuk peetouders te worden zonder daar van de plichten en verantwoordelijkheden te kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even in het handboek soldaat (bijbel) kijken.
Ja, da mag. Er zijn geen beperkingen zelfs.