Hoeveel jaren geleden heeft god Adam en Eva gemaakt?

Als we ff geloven dat deze 2 personen echt bestaan hebben,hoeveel jaren geleden hebben zij van die appel gegeten?Is het trouwens ook bekend hoe oud die zijn geworden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
39.2K

Het beste antwoord

de mensheid is vele malen ouder dan de bijbel verteld. !!
6000 jaar is erg kort! als je kijkt naar hoelang de mensheid eigenlijk bestaat. in die tijd hebben we al veel beschavingen gehad deze zijn ook terug te vinden in de geschiedenis boeken.
de bijbel is al ruim 2000 jaar oud. neem het vooral niet te letterlijk wat daar in staat.
anders leef je in een bubbel en hou je, je zelf voor de gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
oke zo wat is de waarheid dan? Er wordt gezegd dat van iedere mythe een deel waarheid is, wat is dan de waarheid van het scheppingsverhaal en het verhaal van de bijbel?

Andere antwoorden (8)

Als je de bijbel moet geloven is Adam 930 jaar geworden. Als je de stamboom die in de bijbel vermeld staat een beetje bij elkaar optelt kom je op ongeveer 6000 jaar geldeden dat adam is gecreeerd.

Toegevoegd na 3 minuten:
wat wel handig is om er bij te weten is dat er naar de zondvloed (verhaal van noach en zijn ark) er opeens een maximum leeftijd was van 120 jaar. het kan dus best zijn dat er voor die tijd een ander kalender gehanteerd werd zoals bijvoorbeeld dat iedere keer dat het volle maan was er een jaar voorbij was. dat zou betekenen dat je zijn leeftijd moet delen door 13 om op zijn huidige leftijd te komen en dan zou hij niet ouder geworden zijn dan 71.

Toegevoegd na 17 minuten:
nog een verbazend feitje: er is van geen enkele vrouw in de bijbel de leeftijd bekend.

Toegevoegd na 5 uur:
dankzij sivan weet ik nu dat van sara de leeftijd wel bekend is. ik heb er verder geen 1 kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een mythe.
Een mythe is een verhaal waarin de mensheid in de loop der eeuwen iets heeft vertellen. In dit geval: uitdrukking geven aan het geloof dat God alles heeft geschapen.
De mythe werd verteld met het referentiekader van de mens honderden jaar voor het begin van onze jaartelling.
Er zijn mensen die denken dat je de mythe letterlijk naar onze tijd kunt overbrengen. Dat kan natuurlijk niet.
Wel het geloof dat God hemel en aarde heeft geschapen,
maar als wij dit opnieuw zouden vertellen, zouden we heel andere beelden gebruiken.

Het is een prachtig verhaal.

Toegevoegd na 6 uur:
Een mythe is een verhaal waarin in oude tijden een waarheid of een bijzonderheid die men niet kon verklaren, werd verpakt.
Het scheppingsverhaal is ontstaan tijdens de Babylonische ballingschap van de Israelieten in het land van de Euphraat en de Tigris (het is op te zoeken wanneer dat was). Het volk geloofde, en gelooft nu nog, net als ik en vele andere Christenen en ook anders-gelovigen, dat God hemel en aarde heeft geschapen. En dat God ook de mens heeft geschapen, evenals het vermogen om goed en kwaad van elkaar te onderscheiden.

Er is geen mens op de hele wereld die weet hoe het precies in een soort natuurkundige feiten, het allemaal is gegaan. Wij waren er niet bij, en ons verstand is waarschijnlijk te klein om alles te bevatten.
Ik vind het zelf heel aannemelijk dat God veel groter is dan de mens zelfs maar kan vermoeden. Hij gaat ons verstand te boven. Wij zijn God niet, wij zijn maar schepselen.

Iedere tijd maakt zijn eigen mythen, zijn eigen verhalen om de grootheid van het ontstaan van de wereld en van de mensheid weer te geven. Die mythen ontstaan met het referentiekader van die tijd.
Wij spreken nu b.v. van een oerknal en evolutietheorie, dat past beter bij ons begripsvermogen en ons referentiekader.

Voor mensen die geloven, maakt het niets uit, hoe wij het ontstaan, in menselijk-beperkte woorden, vorm geven.
Wij zijn allemaal, alles is, van God en door God.

Het is niet nodig om de teksten letterlijk te nemen.

Ik heb gehoord van iemand die uit Irak kwam dat het Paradijs gedacht werd in vroeger tijden in de omgeving van Basra in Irak, het moet daar prachtig zijn geweest.

Mensen vertellen een verhaal, maar mensen zijn altijd gebonden aan de beelden die ze kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is iets meer dan 6000 jaar enselijke geschiedenis. v.a Adam en Eva dus.Er staat overigens nergens in de bijbel dat het een appel was. Vraag me af wie dat bedacht heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de hebreeuwse jaartelling leven we nu in 5771-3761=2010 www.ditrianum.org

Dus wanneer ze van die appel hebben gegeten kun je zo uitrekenen.

Hoe oud ze zijn geworden komt vaak voor in het begin van de bijbel 'genesis'als je een beetje blader dan kom je vaak tegen hoe oud ze werden en ook "vrouwen", over Sara bv staat lettelijk in genesis 23 vers 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens relies en de bijbel 4000 jaar geleden, dat is ongeveer 6000 jaar nadat de chinese beschaving ontstond en ook ver na het ontstaan van Egypte.
Allemaal onzin, die stories over Adam en Eva, alleen gefabriceerd door een groep mensen, die vrouwen maar niks vonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees dit boekje van Fred Butter, daar worden heel wat bijbelse, historische en archeologische feiten in een begrijpelijk verband gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is lastig te zeggen in die tijd bestond de jaartelling nog niet maar het is geen jaren geleden maar vele eeuwen
13 jaar geleden
Sommige getallen in de bijbel zijn symbolisch, dus dan kan je op veel meer dan 6000 jaar uitkomen