Waarom worden christenen uitgescholden/uitgelachen (op zondag) als ze naar de kerk gaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.9K

Het beste antwoord

In Nederland wordt het toegelaten dat er grappen worden gemaakt over christenen, onder het mom van vrijheid van meningsuiting oid. Dus het christelijk geloof wordt belachelijk gemaakt door de ongelovigen, daardoor daalt het respect ervoor ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ik ken dit absoluut niet! Heb dit nooit gemerkt/meegemaakt.
Ik heb juist respect als gelovigen naar de kerk gaan, ook al maak je daar geen deel van uit.
Laat een ieder svp doen wat men vindt te moeten doen. Ze bezorgen anderen toch geen kwaad!
Een negatieve reactie (uitschelden/uitlachen) slaat altijd terug op jezelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ok, bedankt voor je toelichting. Misschien moet ik niet iedereen over 1 kam scheren. ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
^^ Altijd een goed idee.
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ik vroeger op weg naar mijn (katholieke) school bespuugd en uitgescholden werd door de leerlingen van de naburige gereformeerde school. Omdat je intolerantie voor het andere hebt in alle bevolkingsgroepen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie doen dat dan? Ongetwijfeld erg domme mensen, die geen respect voor anderen kunnen opbrengen. Iemand uitlachen om zijn of haar geloof of overtuiging is eigenlijk te triest voor woorden. Net alsof degene die dat doet (of degenen die dat doen) de wijsheid in pacht hebben. Je superieur vinden aan een ander is altijd misplaatst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal eens Suomi!
Ik doe dat doorgaans niet.
Alleen als de parkeerplaats vol is, en ze op de rijweg parkeren omdat de andere parkeerplaats 1 minuut lopen is, dan toeter ik wel even extra hard en extra irritant lang. Maar dat had ik op donderdagmiddag vast ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijkbaar vinden de mensen die de christen uitlachen het fenomeen om zondag naar de kerk te gaan grappig. Desondanks ben ik verder niet bekend met het verschijnsel. Misschien zou je een toelichting kunnen geven. De meeste personen liggen op het tijdstip dat een christen naar de kerk gaat nog op één oor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ga elke zondag 2x naar de kerk, maar er nog nooit om uitgelachen hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gebeurd wel eens door mensen die zich niet in een andere gedachtenwereld kunnen verplaatsen dan die van henzelf.

Dat is niet zo fraai. Maar ik vermoed dat het nog veel vaker andersom voorkomt..... dat kerkelijke mensen zich niet in een ander kunnen, nee niet WILLEN, inleven.
Wat niet erg 'christelijk' is denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Best mogelijke antwoord. Jammer dat ik geen +1 meer mag geven
Om de doodeenvoudige zelfde reden dat mensen elkaar uberhaupt uitlachen: onwetendheid, oneerbiedigheid en respectloosheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie je dat dan aan ze?
Ik herken een christen niet aan zijn gezicht hoor.

En ik ga zelf nooit naar de kerk maar zie zoiets nooit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat snap ik ook niet, ik lach ze de hele week uit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is je reden hiervoor?
Ik merk het zelf eigenlijk nooit. Nouja, mensen moeten het ook zelf weten, als ze christenen uitlachen omdat die naar de kerk gaan is het volgens mij vooral onwetendheid en vooroordeel. En dat is alleen maar zielig natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De generalisatie lijkt me een emotionele ondertoon hebben. Ik zie geen reden waarom mensen een ander uit moet schelden als je die niet kent (ook niet als je die persoon wel kent). Daarentegen kan angst dit soort dingen wel tot effect hebben. Natuurlijk is het ook sterk afhankelijk in wat voor buurt je zit. Tokkies zijn op meer plaatsen te vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat georganiseerd geloof belachelijk is en vooral zich belachelijk gedraagt. Geloof is iets persoonlijks. en uit dat geloof kunnen nooit regels aan anderen worden opgelegd. Dat is de enige manier om te kunnen samenleven.
Een Christen of Moslim uitschelden is niet op zijn plaats, maar de scheiding tussen kerk en staat moet met alle macht worden gehandhaafd. Dan is er misschien ruimte om meer vedraagzaamheid te tonen.
Mijn adagio is:The right to swing my fist ends where the other man's nose begins. (Oliver Wendell Holmes, Jr 1841-1935)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gelukkig ken ik dit probleem niet... Maar het is wel triest om te horen. Nu is de geografische ligging van de kerk misschien bepalend voor dit fenomeen. Uiteindelijk, degene die een ander uitlacht (in zijn algemeenheid) zou weleens jaloers kunnen zijn op datgene wat een ander heeft. Maar als mensen andere mensen vernederen komt dat voort uit een gevoel dat deze mensen zich beter willen voelen dan andere mensen!!!