Vind jij dat Nederland mag beslissen of uithuwelijken verboden worden?

(Voor de moslims die in Nederland wonen)
Of vind jij dat Nederland daar niks over mag zeggen?
Waarom wel of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

ja maar als ze dat doen dan geldt dat dus in nederland.
uithuwelijken kan ook plaats vinden in het land van herkomst. dan zou nederland geen invloed daarop kunnen hebben. het moet wel aantoonbaar zijn overigens dat degene tegen haar wil is uitgehuwelijkt. In engeland hebben ze een systeem ontwikkeld dat wanneer een meisje op vakantie gaat naar land van herkomst ze een document kan onderteken als ze dat wil om toestemming te geven mocht ze uitgehuwelijkt worden daar dan kunnen de autoriteiten haar opsporen en terug halen.
dat is dan misschien een idee. in eerste instantie vind ik het niet erg maar als er sprake is van dwang en diegene geeft dat ook aan dan moet er wel wat gedaan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee, maar daar is ook geen sprake van.
Ze proberen het te ontmoedigen.
14 jaar geleden
Ja, ik vind van wel.
Het behoort tot de Nederlandse grondwet dat eenieder eigenaar is van zijn eigen lichaam en dat een huwelijk vrijwillig moet zijn voor beide partijen. Als dit niet het geval is heeft de overheid compleet het recht campagnes te ondernemen om dit tegen te gaan. Vrijheid van geloof gaat in dit geval niet op, omdat het niet een gebod in het geloof is om kinderen uit te huwelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is leuk als je een wet aanneem, dan moet je wel kijke of je hem ook kan handhaven, dat lijkt me vrijwel onmogelijk in dit geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat moet kunnen. Gedwongen worden te trouwen is trouwens al verboden. Dus het is een kwestie van handhaven en voorlichten. Meisjes moeten ergens terecht kunnen met hun verhaal en de daders moeten worden gestraft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk moeten wij kunnen beslissen wat er in ons land gebeurd. Alleen hebben wij helaas geen inspraak en zal er dus wel weer niks veranderen. En als je er wat van zegt, wordt je gelijk weer uitgemaakt voor racist of iets dergelijks.

Toegevoegd op 31-05-2009 00:37:39
Een meisje/vrouw, moet zelf bepalen of en met wie ze haar leven wil delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Nederland mag beslissen wat is toegelaten en wat niet.
Wie anders zou dat moeten doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het meisje een nederlands paspoort heeft, mag ze niet eens uitgehuwelijkt worden, dus er valt nogal weinig over te vinden... En in het geval van een dubbel paspoort... aan haar de keus welk paspoort ze wil houden, en wat daar de gevolgen van zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk moeten huwelijken onder dwang of drang verboden zijn! Dat soort huwelijken zijn immers een vorm van mensenhandel en slavernij.

Jammer genoeg vallen veel gearrangeerde huwelijken onder deze categorie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Kimm;

Ik vind op zich wel dat gedwongen huwelijken moeten worden uitgebannen, maar ik vrees dat je dat in de praktijk bijna niet voor elkaar krijgt. Pas als iemand er zelf aangifte van doet kun je iets beginnen en dan is het nog moeilijk om de bewijsvoering rond te krijgen. Bovendien mag eventuele wetgeving natuurlijk ook niet zo restrictief zijn dat goedwillende trouwlustigen erdoor in hun vrijheden worden beknot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk ben ik tegen gedwongen huwelijk. Ik vind dat dit nauwletend in de gaten gehouden moet worden. Als buitenlanders in Nederland willen blijven moeten zij integreren en zich aanpassen aan de cultuur en gebruiken van ons land. En daar hoort zeker geen gedwongen huwelijken bij.