Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tijdens een 'vriend date' met iemand die ik nog niet heel lang ken?

Ik heb op mijn dagbesteding een meisje leren kennen waar ik al ongeveer 3 weken dagelijks mee app. Ik zie haar ongeveer 2 uur/week op de dagbesteding (wegens vakantieperiode niet gezien sinds het appen). Buiten die 2 uur/week zie ik haar niet. Waarschijnlijk zie ik haar snel weer, al ben ik een beetje bang dat ik super verlegen en stil ga zijn.

Ik wil graag iets leuks samen met haar gaan doen. Ik weet alleen niet wat. Ik ben super slecht met zulke dingen ook ben ik van nature verlegen en wil ik niet dat het daardoor saai/vervelend wordt. Ik heb al zelf bedacht om (tijdens een toernooi waar ik aan meedoe, maar wat ver weg is) een ijsje te eten met haar. Misschien beter om dichterbij te doen, of is het sowieso een waardeloos idee?

Ter verduidelijking, met een 'vriend date' bedoel ik gewoon iets doen met iemand op platonische manier. En bij voorkeur alleen met haar, al kan ik denk ik niet weigeren als ze andere vrienden van haar erbij wilt hebben (er zitten nog 2 vrienden van haar bij ons, die ik dus ook ken). Ik ben bang dat ik anders te verlegen zal zijn.

Dus wat zouden we kunnen doen? Als zij tenminste iets leuks wilt doen met mij. Voor zover dat het nodig is, we zijn beiden 18+ en zonder rijbewijs/auto. Ik in ieder geval niet, voor zover ik weet zij ook niet. Maar dat weet ik niet zeker. We wonen in een andere plaats, maar wel redelijk dichtbij <20 minuten met bus.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik vind ijsje eten een uitstekend idee, zo leer je elkaar op een andere manier kennen. Je hoeft het het niet groots aan te pakken. Ik zou inderdaad wel iets dichterbij zoeken, ver weg is meteen weer zo'n drempel. Misschien kun je vragen aan haar of ze het leuk vind om vaker een ijsje te gaan eten. Of een patatje of whatever. Maar hou het neutraal en simpel.
(Lees meer...)
4 maanden geleden
RustigSchaker25
4 maanden geleden
Bedankt. Ze kan dit weekend niet dus gaan we een ander moment plannen waarschijnlijk.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing