Hoe zeg je dat je geen vrienden meer wilt zijn tegen iemand?

Ik ben al 2/3 jaar bevriend met dit meisje maar ik merk dat ik geen band meer met haar voel en dat ik steeds weer irriteer aan haar doen of laten. Ze zit ook bij me in de klas. Hoe moet ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Als je de vriendschap toch wilt beeindigen hoef je ook niet bang te zijn voor haar reactie. Zeg haar gewoon dat je geen vrienden meer wilt zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juist, hier zou ik ook voor kiezen, het is vervelend contact met iemand te houden waar je geen klik mee hebt, eerlijk zijn is de enige manier om dit te stoppen. Het waarom zou ik wat tactischer omschrijven als, ik irriteer me aan je omdat..., maar wel duidelijk maken dat de vriendschap over is.
Het hangt een beetje vanaf aan de persoon ( jij )
Normaal gesproken als de klik er niet of niet meer is zal de afstand tussen mekaar groter worden.

Maar omdat jullie klasgenootjes zijn zou ik aanraden om het gewoon haar te vertellen.
Of althans niet op een asociale manier zoals : Ik wil geen vrienden meer zijn!
Maar zeg dat je voelt dat het anders is geworden tussen jullie.
Zodat je band binnen de les tussen mekaar niet zodanig slecht wordt dat je eronder gaat lijden.

Maar nogmaals omdat jullie klasgenoten zijn zou ik aanraden om haar te vertellen over de punten waarop je je irriteert.
Dan zal zij hiermee misschien rekening kunnen houden en zo kunnen jullie tijdens de les wel gewoon met elkaar omgaan.
Buiten de les ben je Tot niks verplicht en als ze dan wilt afspreken of samen naar huis te gaan kan je gewoon nee liever niet als antwoord geven.