Hoe maak ik (snel) vrienden in Amsterdam?

Hoi! Ik ben Sam en ik kamp al een tijdje met een eenzaam gevoel. Ik woon al 2,5 jaar in Amsterdam. Ik ben een geboren en getogen Groninger, maar voor carrière-doeleinden naar het westen verhuisd. Ik heb in de tijd dat ik in Amsterdam woon nooit echt binding weten te vinden met leeftijdgenoten. Niet op mijn opleiding, niet met mijn huisgenoten, niet op mijn werk. Ik heb behoefte aan meer sociale contacten in de buurt, maar weet niet hoe ik die kan vinden. Ik ben geen student meer, dus een studentenvereniging zal hem niet worden. Hebben jullie (specifieke) tips? Ik hoor het graag!

7 maanden geleden
1.3K
Ritsuka
7 maanden geleden
Wat zijn je hobbies? Zoek daar een club van, of ga op een teamsport

Antwoorden (2)

Al een vereniging of club geprobeerd? Sporten, bordspellen, er is overal wel een vereniging voor. Of wordt vrijwilliger ergens. De gemeente heeft vast wel een lijst/website wat er allemaal mogelijk is
7 maanden geleden
anneliez
7 maanden geleden
en even een toevoeging, vrienden maken gaat niet meer zo snel als je geen kleuter meer bent. Dan is ik heet Sdmdak hoe heet jij? voldoende om meteen beste vrienden te worden. Word je ouder dan duurt het allemaal wat langer
Verbinding krijg je door samen iets te doen wat je allbei leuk vindt. Dus als je van zingen houdt: ga op een koor, als je graag iets doet voor een ander: meld je als vrijwilliger bijv. bij de voedselbank. Nodig iemand uit om samen iets te gaan doen - een collega die je leuk vindt? Van wie je weet dat hij/zij ook houdt van een terras pakken / fietsen / uit eten gaan / boeken lezen / of..... Door samen dingen te ondernemen kan een vriendschap mogelijk groeien!
7 maanden geleden