Klopt het dat de mensen in de bijbel mochten scheiden als de vrouw haar man zijn pantoffels/schoenen niet klaar zette?

Ik heb dit volgensmij een keer gelezen maar ik weet niet meer precies waar het stond en waar het in de bijbel staat.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
2K

Antwoorden (1)

Nee, dat staat niet in de Bijbel. Daarin wordt in het geheel niet over pantoffels geschreven. Feitelijk alleen dat overspel de enige reden is om te scheiden.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oh ik las in een Christelijk artikel dat het wel ergens in de bijbel stond maar heb me dan vergist denk ik :)
zondag
6 jaar geleden
Misschien stond het in de koran. Daar zijn ze makkelijk met scheiden. Drie keer "Ik verstoot je" uitgesproken door een man tegen zijn vrouw en klaar is kees. Natuurlijk hoeft een vrouw dat niet te proberen tegen een man.